Hopp til innhold
Alle kurs og arrangementer

Hvordan håndtere vanskelige personer

Konflikthåndtering i tilspissede situasjoner

Foto av en gruppe mennesker i krangel hvor en kvinne forsøker å dempe stemningen
Dette arrangementet er ikke lenger aktivt, se vår kalender for kommende kurs og arrangementer.
Tekna-medlem
Kr 5,250
Ordinær deltakeravgift
Kr 6,250
26. sep. 2023
kl. 09:30 - 16:00
Kursnummer: 44775
Kontakt: Anu Helena Laakso - +4791348060

Øk kompetansen din innen konflikthåndtering, og få teknikker for å beholde roen i møte med vanskelige personer og situasjoner.

De fleste har møtt på utfordrende situasjoner der man har måttet håndtere uenighet, konflikter og vanskelig adferd. I enkelte tilfeller eskalerer situasjonen, og man har behov for støtte og mer kompetanse for å forstå og håndtere det som skjer. Det får du i dette kurset.

Kurset passer for deg som omgås personer som du opplever som vanskelige å samarbeide med. Dette kan være i jobbsammenheng, eller i andre situasjoner hvor det er forventet at du forholder deg profesjonelt til situasjonen.

Når man står i en konflikt, eller må forholde seg til mennesker som man opplever som vanskelige, koster det energi. Følelsen av å ikke nå frem, bli misforstått eller ikke bli tatt på alvor kan være tappende og frustrerende. I dette kurset vil du lære mer om hvordan du kan få det bedre i relasjonen til denne andre. Du får øve på teknikker for å stå stødig og løse opp i det som er krevende, og for å snu situasjonen

Kurset er interaktivt, og vi setter fokuset på deg og det du står i. Målet er at vi sammen finner tilnærminger som gjør at du har det bedre, og som gjør at du på sikt opplever å få resultater som snur situasjonen.

Læringsmål på kurset:

  • Forstå hva som kjennetegner en konflikt

  • Kunne anvende konfliktløsningsteknikker

  • Kunne anvende selvledelsesteknikker for å ha det bedre i vanskelige situasjoner

I etterkant av kurset tilbyr kurslederne en oppfølgingssamtale for å hjelpe deg i din videre prosess dersom du har behov for det.

Målgruppe:

Dette kurset passer for deg som sliter med konflikter, vanskelig adferd eller uenigheter på arbeidsplassen eller i andre profesjonelle sammenhenger. Du vil ha nytte av kurset enten du er leder, nyansatt, kundeansvarlig, tillitsvalgt, eller har en annen rolle.

Arbeidsform

Kurset består av noe forelesning og diskusjon rundt konfliktteori, men hovedtyngden ligger på øvelser i å håndtere konkrete utfordringer deltakerne har.

Avbestillingsregler

Relaterte kurs og arrangementer

Del