Overgangen fra ungdomstrinnet til videregående skole kan by på både utfordringer og verdifulle muligheter for å styrke elevenes matematikkforståelse.
Ved å bygge gode broer mellom disse to fasene i elevenes skoleløp, kan man legge til rette for økt mestring og motivasjon. Med et solid faglig grunnlag fra ungdomstrinnet og varierte didaktiske rammeverk, kan flere elever oppleve kontinuitet og trygghet i sin matematiske utvikling.
Hanan M. Abdelrahman
Universitetslektor ved Universitetet i Innlandet.
Hanan Mohamed Abdelrahman er en prisvinnende og engasjert matematikkpedagog med en unik evne til å gjøre faget levende og tilgjengelig for alle. Hun kom til Norge fra Egypt i 2002, og har siden viet sin karriere til å styrke elevers mestring og motivasjon i matematikk. Hanan har undervist på både barne- og ungdomsskole, og er i dag universitetslelektor i matematikk og matematikkdidaktikk ved Universitetet i Innlandet.
I 2017 ble hun tildelt Holmboeprisen for fremragende matematikkundervisning, en anerkjennelse som gis til Norges beste mattelærer.
Tekna Realfagslærerne
Tekna Realfagslærerne er et nettverk for realfagslærere og andre som er opptatt av undervisning og skolepolitikk. Nettverket jobber for å styrke realfagene i skolen og bidra til å øke lektorenes posisjon, rettigheter og faglige utvikling. Nettverket er kun for Tekna-medlemmer, og det er helt gratis og uforpliktende å delta. Bli med i nettverket
