3. mars
kl. 16:15–20:00

Økt frihet og fleksibilitet i arbeidslivet er verdifulle goder, men for mange skaper det moderne arbeidslivet utfordringer i balansen mellom arbeidslivet og privatlivet. Bli med på kurs og få mer innsikt i stress og stresshåndtering.

Meld meg på

Beskrivelse

Vi møtes i Dyreparkens hyggelige Abra Havn for pizzabuffet klokken 16.15. Selve kurset starter klokken 17.00. Huk av i påmeldingen om dere ønsker mat eller ikke. Gratis parkering ved registrering av skiltnummer i inngangen.

Kursinnhold

1. Hvordan få en bedre balanse mellom arbeidstid og privatliv

Stadig flere arbeidstakere opplever økt utfordring i å skape balanse mellom arbeid og privatliv. Økt frihet og fleksibilitet i arbeidslivet er for mange verdifulle goder, men for en økende andel arbeidstakere skaper det moderne arbeidslivet utfordringer i å skape balanse.

Temaet "Hvordan bedre din Work-Life balance" fokuserer på utfordringer knyttet til balansen mellom ulike roller i livet og på arbeidsplassen, ulike livsfasers muligheter og begrensinger, samt at det blir presentert verktøy i form av teknikker, perspektiver og metoder for å øke balansen mellom arbeidsliv og privatliv.

2. Stressmestring

Fleksibilitet og tilpasningsevne er kompetanser som etterspørres i økende grad på arbeidsplassen. Med krave om fleksibilitet og tilpasningsevne, kommer det også økt risiko for stress hos medarbeiderne. Langvarig stress kan utløse alvorlig sykdom, og derfor en stor trussel for arbeidsmarkedet. Man bør derfor gjøre alt man kan i organisasjoner for å være godt informert om stress, hvordan man kan forebygge stress, hva kjennetegnene er for en ansatt med stress og hvordan organisasjonen kan hjelpe ansatte med stress.

Temaet gir en innføring i begrepet stress. Fokus vil være på stressmestring, hvordan stress kan sies å være noe positivt, men også noe potensielt negativt og potensielt helseskadelig. Formålet er å gi innsikt i fenomenet stress, hvordan forebygge stress og hvordan behandle stress. Som deltager på kurset får du større forståelse for stress som begrep og sykdom, og du vil få økt forståelse for stress-signaler hos deg selv og andre.

3. Sover du godt om natten? Søvnvansker er for mange et betydelig problem. Temaet fokuserer på viktigheten av søvn, og det vil bli presentert søvnhygieniske råd som har dokumentert positiv effekt på søvnkvaliteten.

Om kursleder Jan-Martin Berge

Jan-Martin er spesialist i klinisk psykologi med fordypning arbeidspsykologi samt spesialist i Kognitiv terapi.

Jan-Martin har arbeidet over flere år i offentlig og privat virksomhet og har passion for psykologi, terapi og formidling. Over flere år har Jan-Martin utviklet varemerke Akedemisk stand-up og gjort han til en ettertraktet og bejublet foredragsholder med fantastiske tilbakemeldinger. Les mer om psykolog Berge her -->

Slik kommer du til Abra Havn

Abra Havn ligger ved Grashavet, rett ved Dyreparken, 12 km øst for Kristiansand sentrum. Sving av ved avkjørsel 87. Følg skiltene mot Dyreparken/Høvåg Øst og IKEA for å komme til Abra Havn.

GPS-adresse: Dyreparken, Dyreparkveien 1, 4609 Kardemomme by

Samkjøring

Trenger du noen å sitte på med, eller har du plass i bilen? Tekna i Agder samarbeider med PenguinUp - en sørlandsk samkjøringsplattform som matcher mennesker som reiser i samme retning til samme tid, til å dele seter i en taxi eller bil og dermed splitte turkostnadene. Den er rettet mot de som ønsker å redusere klimautslippene og samtidig spare penger.

Registrer deg hos PenguinUp via denne lenken -->. Da blir du med i en gruppe som heter Tekna Agder og du kan legge inn ønske om skyss eller egen tur med plass til andre.