Arrangementet er avlyst

Dette kurset er for deg som ønsker å bli bedre på å skape gode relasjoner til dine medarbeidere og innføre en god lærings- og tilbakemeldingskultur som gir økt produktivt og et motiverende arbeidsmiljø.

Meld meg på

Hva kan du som leder gjøre for at dine medarbeidere trives og velger å bli, samtidig som du evner å tiltrekke deg nye dyktige medarbeidere?

De virksomhetene som vil lykkes fremover er der lederne skaper gode team og tilbyr læring der ansatte får eksperimentere med oppgaver, prosjekter og roller. De er opptatt av å få en karriereutvikling i sin jobb der de opplever fremgang, tilhørighet og opprettholder sin relevans i arbeidslivet.

Hvordan skape det gode laget:

På dette kurset lærer du hvordan du skaper det gode laget og hvordan du kan motivere og utvikle den enkelte gjennom å aktivt engasjere deg slik at de føler seg ivaretatt, verdsatt og anerkjent. Det vil forsterke relasjonen mellom dere, øke produktiviteten og skape gode resultater. De vil vokse, virksomheten vil vokse og det vil du som leder også.

Læringsutbytte:

  • Du vil øke engasjement hos dine ansatte
  • Du vil bevare talenter ved å holde jobben interessant
  • Du vil etablere en kultur rundt kontinuerlig utvikling og læring
  • De ansatte vil få utvikle seg og sin relevans, oppleve større tilhørighet som resulterer i lavere turnover og mindre fravær

Hvordan skape vekst for medarbeidere, virksomheten og deg selv?

Arbeidslivet er i stor endring og det blir knapphet på arbeidskraft fremover. Undersøkelser viser at *halvparten av norske arbeidstakere vurderer å skifte jobb' og mange bedrifter opplever høy turnover. Hva kan du som leder gjøre for at dine medarbeidere trives og velger å bli, samtidig som du evner å tiltrekke deg nye?

Praktisk rettet kurs:

Kurset gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger, diskusjoner, øvelser. Ingen forkunnskaper kreves. Du vil trene og få verktøy som du umiddelbart kan ta i bruk.

Hvem bør delta:

Dette kurset er for alle ledere som ønsker å bli bedre på å utvikle medarbeidere og gode lærings- og tilbakemeldingskulturer.

NB! Begrenset antall deltakere.

Les mer om effekten av jobbengasjement her:

– Ekspertens råd: Slik får du dine ansatte til å bli


Meld meg på

Se program


Dette er et Tekna Premium-kurs utviklet i tett samarbeid med våre dyktigste fageksperter.

Les mer om Tekna premium her!

Avbestillingsregler

Skriv ut

Agenda

Velfungerende team og grupper

  • Lærende kulturer
  • Gruppepsykologisk trygghet
  • Lagfølelse og motivasjon

Motivasjon og jobbengasjement

  • Indre og ytre motivasjon
  • Å forme sin egen rolle
  • De fire M’er i motivasjon
  • Energi og energimarkører
  • Mening og tilhørighet

Utviklende samtaler

  • Samtaler ved hjelp av metoden KIME©
  • Medarbeiderens behov og mål
  • Fortid – nåtid og fremtid
  • Utfordring og idemyldring
  • Valg og læring
  • Aktivere entusiasme

Lederens ferdigheter

  • Relasjonskompetanser
  • Guide og veilede
  • Utforske ideer
  • Spesifiserte tilbakemeldinger
  • Drive frem handling
  • Tilstedeværelse og oppmerksomhet
  • Nysgjerrighet og interesse
  • Positivt menneskesyn og anerkjennelse

Praktisk opplysninger

Oppstart dag 1 kl. 0830 med registering, kaffe, te og lett frokost til de som ønsker, selve kurset starter kl. 0900. Oppstart dag 2 kl. 0900. Avsluttes begge dager kl. 1600. Det vil bli lagt inn jevnlige pauer underveis og tid til en times god lunsj.

Kursmateriell og deltakerbevis sendes ut elektronisk i etterkant.

  • Agnethe Ellingsen

    Forfatter, foredragsholder, karriere- og lederveileder

    Agnelli AS

    Agnethe Ellingsen brenner for å utvikle andre så de bedre kan mestre rollen sin. Hun er internasjonalt sertifisert coach og organisasjonscoach og har jobbet med fasilitering av ulike prosesser siden 2005.

    Hun er kunnskapsrik, engasjerende og opptatt av å formidle på en enkel og forståelig måte. Agnethe har en bred bakgrunn innen leder- og organisasjonsutvikling, både som IT-leder og som konsulent. Hun har tverrfaglig utdanning innen teknologi, ledelse og innovasjon. Blant annet en MBA fra NHH og masterprogram i Design Thinking.

    Agnethe er forfatter av suksessboken ”100-dagerskoden" og "Karrieredesign" som begge har fått bred medieomtale. Hun har jobbet på tvers av bransjer, i inn- og utland, og er en populær kurs- og foredragsholder. Agnethe underviser også på Høyskolen Kristiania.

Andre kurs og arrangementer innenfor dette emnet: