Salg for ikke-selgere

Få innsikten og kompetansen som skal til for å utvikle en salgsstrategi for din virksomhet.
Velkommen til modul 2 der du møter Lars Johan Bjørkevoll, CEO, ScaleupXQ. Lars Johan vil gi deg en introduksjon til modulen og svarer på dine spørsmål.
Modul 2: Posisjonering og Kommunikasjon - Nail your Position
Tema:
Definere hvem du skal selge til: Hvordan bygge en tydelig og relevant ICP (ideell kundeprofil) basert på innsikt, segmentering og faktiske suksesskunder.
Posisjonering i markedet: Hvordan markedssituasjon og kundetyper påvirker budskapet og hvordan du bør differensiere deg.
Spille på riktige personer i salget: Kartlegging av beslutningstagere og påvirkere, tilpasning av kommunikasjon og hvordan identifisere og styrke en intern champion.
Refleksjonsspørsmål:
1 Hvordan definerer vi vår ideelle kundeprofil (ICP) i dag - og treffer det med hvem vi faktisk lykkes med å selge til?
2 Hvilke faktorer i markedet (som konkurranse, størrelse på kunde, reguleringer) påvirker hvordan vi bør posisjonere oss?
3 Hvem er de viktigste beslutningstakerne og påvirkerne hos kunden - og hvordan tilpasser vi budskapet til de ulike rollene?
4 Hva er de viktigste verdidriverne og barrierene i kommunikasjonen vår med kundene?
5 Hvem antar vi kan være en "champion" hos kunden - og hvordan kan vi bygge relasjon og tillit med vedkommende?
Modul 1: Go-To-Market Plan Se opptaket her:
Modulene legges ut fra mai til juni på denne siden, og du kan gjennomføre når det passer for deg.