Hopp til innhold
Alle kurs og arrangementer

Offentlige anskaffelser: Klagehåndtering, innsyn og oppfølging av kontrakt

Dette arrangementet er ikke lenger aktivt, se vår kalender for kommende kurs og arrangementer.
Tekna-medlem
Kr 4,950
Ordinær avgift
Kr 5,950
01. sep. 2020
kl. 09:00 - 16:00
Avbestillingsfrist: 8/3/2020
Avbestillingsgebyr: 2975
Kursnummer: 38348
Kontakt: Arild Ulset - +4790574596

Dette kurset gir deg den essensielle kunnskapen om klager i offentlige anskaffelser. Hvem som tar beslutningene, hvordan de gjør det og hva leverandørene kan klage på, er på agendaen. I tillegg lærer du hvordan oppdragsgiver kan og bør forholde seg til eventuelle klager.

Tema for kurset:

Klagehåndtering

  • Klage til oppdragsgiver, klage til Klagenemda for offentlige anskaffelser, søksmål for domstolene
  • Leverandørenes rettigheter
  • Hvordan nå frem i en klageprosess
  • Hvordan respondere på en klage

Innsyn i anskaffelsesprosessen

  • Regelverket og leverandørenes rettigheter
  • Taushetsplikt
  • Praktisk håndtering av innsynskrav

Oppfølging av kontrakter

  • Betydningen av regelverket i kontraktsfasen
  • Endringer i inngåtte kontrakter

Dette er et oppfølgingskurs for Teknas introduksjon i offentlige anskaffelser. Her går vi dypere ned i materien på sentrale tema. Du er ikke nødt til å ta introduksjonskurset først, men du bør ha forkunnskaper om offentlige anskaffelser.

Teknas kursportefølje i Offentlige anskaffelser

Dette kurset står fint på egne ben, men er del av en serie kurs med samme tematikk. Få med deg:

Offentlige anskaffelser: Fra A til Å (Grunnkurs)

Konkurranse med forhandling og konkurransepreget dialog

Prosjekt og anbudssamarbeid

Relaterte kurs og arrangementer

Del