
Du må forstå for å bli forstått. Begge deler er vanskelig, men det finnes enkle verktøy for å bli god. Bli med på kurs og lær mer om temaet!
Føler du noen gang at det er vanskelig å få din leder eller en kollega til å lytte til deg? Kommer du ikke fram med ditt budskap? Du vil bidra, men blir ikke hørt. Hvordan bygger du opp et svar eller et innlegg som blir hørt? Kjenner du noen som får alle tilhørerne til å lytte? Hvordan kan det bli deg? Hva er nødvendig forarbeid for å bli hørt? Det du lærer på kurset vil fungere både på jobb og hjemme.
Læringsmål
På kurset lærer du:
- Hva er min kommunikasjonsstil (Diversity Icebreaker)
- Markerende, involverende og inspirerende kommunikasjon
- Kan retorikken hjelpe?
- Kunsten å påvirke
- Lytteverktøy
- JEG eller VI er stor forskjell
- Du må forstå for å bli forstått
- Referer til målet for samtalen
- Øve på JA - OG, og ikke JA - MEN
- Gi komplimenter når du mener det
Foredragsholder
Petter Bakken er en etterspurt kursleder med solid kompetanse innenfor endringer, ledelse og salg. Han holder gjerne sine kurs på engelsk ved forespørsel. Han har ledererfaring fra Forsvaret og salgs- og lederstillinger i Hewlett-Packard. De siste tretten årene hos HP utviklet og holdt han internopplæring av ledere, både i Norge og internasjonalt. Han er sertifisert og videreutdannet innenfor mange ulike felt, blant annet endringsledelse (fra Prosci), High PerformanceLeadership (fra BI) og er sertifisert coach (fra EricksonCoaching). Fra 2010 har han jobbet som senior konsulent i konsulentselskapet Habberstad, og har holdt leder-, salgs- og kommunikasjonskurs i Norge, Europa og Asia og nå for Holtskog AS.
Praktisk
I forkant av kurset serveres enkel middag til deltakerne. Dersom du ikke har anledning til å møte kl 1630, kan du i tilvalg ved påmelding, velge å komme direkte til kursstart kl 17:00.
Velkommen!