Hei, det ser ut som du bruker en utdatert nettleser. Vi anbefaler at du har siste versjon av nettleseren installert. Tekna.no støtter blant annet Edge, Firefox, Google Chrome, Safari og Opera. Dersom du ikke har mulighet til å oppdatere nettleseren til siste versjon, kan du laste ned andre nettlesere her: http://browsehappy.com
Hopp til innhold
Helene Johnsen holder diploma av "Årets Markedsfører"
Helene Johnsen er direktør for marked og medlemsservice i Tekna.

Aktuelt

Tekna er «Årets markedsfører 2020»

Publisert: 18. mars 2021

I skarp konkurranse med de andre finalistene Meny og DNB, vant Tekna i dag prisen som «Årets markedsfører 2020».

-Vi er svært glade for å vinne denne prisen, sier Helene Johnsen, som er direktør for marked og medlemsservice i Tekna. -Den viser at vi ved hjelp av små midler har lyktes i å skape medlemsvekst og merverdi, sier hun. -Vi har jobbet systematisk for å bevare og rekruttere nye medlemmer. Tekna er både en fagforening og en faglig forening. Et omfattende analysearbeid gjennom de siste årene har resultert i en endring som har gitt rom for å snakke om den moderne fagforeningen og hvilken plass den har i arbeidstakernes liv, sier Johnsen.

Juryens begrunnelse

-Årets Markedsfører 2020 er et strålende forbilde for hvordan spesielt medlemsorganisasjoner kan nå nye milepæler gjennom strukturert, helhetlig markedsarbeid på tvers av organisasjonen, heter det blant annet i juryens begrunnelse.

-Det kreves både mot og standhaftighet for å på kort tid snu om på grunnleggende prioriteringer for merkevaren sin. Årets vinner viser at det å investere i dyp målgruppeinnsikt lønner seg - og kan gi tydelig retning for tiltak på både kort og lang sikt. Den gode interne kulturen for innsiktsarbeid oppsummeres godt av vinneren i sitatet “Hos oss stoler vi på fakta”.

For en så liten organisasjon applauderer juryen spesielt bruken av avanserte kvantitative datakilder som beslutningsgrunnlag for en reposisjonering. Strategien har vært en tydelig rød tråd for både planlagte og kontinuerlig justerte tiltak gjennom en endret samfunnssituasjon, samtidig som den formet tydelige pilarer for fremtiden. Løsningene er av høy kvalitet gitt de begrensede ressursene, og resultatene solide og imponerende for sin bransje.

Årets Markedsfører 2020 er et strålende forbilde for hvordan spesielt medlemsorganisasjoner kan nå nye milepæler gjennom strukturert, helhetlig markedsarbeid på tvers av organisasjonen, påpeker juryen.

-Systematisk og målrettet

-Jeg er kjempestolt. Dette viser at vi har svært dyktige og kompetente medarbeidere i sekretariatet i Tekna, som tilhører toppsjiktet i Norge, sier Line Henriette Holten, generalsekretær i Tekna.


-Vi har jobbet systematisk og målrettet for å markedsføre Tekna som fagforening, vi har levert på strategien, på medlemsvekst og på målrettet kommunikasjon til medlemmene ved å fronte Tekna som en moderne fagforening. Vi har vist at vi er aktuelle, og at det har gitt resultater. Dette er et resultat av god samhandling, sier Holten.

Det er MFO, Markedsføringsforeningen i Oslo, BI og Markedsforbundet som hvert år kårer Åres markedsfører.

Se intervju i Kampanje

 

Les også