
Tusenvis å spare med vår mobilsjekk
Å bytte til et billigere mobilabonnement kan spare deg for mange penger i løpet av et år, enten det er til deg selv eller om du betaler abonnementet for andre. Sjekk vår 6-trinns mobilsjekk.
1. Hva trenger du/dere?
I dag er det datamengde som styrer mobilabonnementet. Tale og ubegrenset antall meldinger er som regel alltid inkludert, også hos Chilimobil.
Det er mye bedre å sjekke hva som faktisk brukes av data, enn å videreføre dagens abonnementstype. Riktig abonnement er ofte der du sparer mest.
Tips: Er du usikker? Start med et lavere og billigere abonnement og heller oppgrader hvis du trenger mer. Du kan alltids nedgradere senere.
Tips: Slik sjekker du ditt dataforbruk
Gå inn i app eller nettside hos din nåværende mobiloperatør og sjekk hvor mye du har brukt ved å åpne den siste fakturaen.
2. Sammenlign leverandører
Bruk gjerne sammenligningstjenester på nett som Tek.no eller Bytt.no for å finne de billigste mobilabonnementene som passer ditt forbruk. Husk at du som Tekna-medlem får enda bedre betingelser enn det som vises i disse tjenestene.
Gode priser på mobilabonnement
Chilimobil er kjent for lave prise og god kundeservice. Er du Teknamedlem får du ekstra gode priser i tillegg.
3. Dekning og hastighet
Selv om prisen er viktig, bør du også vurdere dekningen og datahastigheten. Sjekk dekningskartene til operatørene for å sikre at du får god dekning der du bor og jobber. Chilimobil bruker nettet til Telia, som har Norges største 5G-nett og svært god dekning i hele landet.
4. Vurder et familieabonnement
Betaler du abonnement for flere familiemedlemmer, kan det lønne seg å velge et familieabonnement. Hos Chilimobil får du – i tillegg til medlemsrabatten – en ekstra rabatt på 15 kroner for alle familiemedlemmer.

5. Bindingstid
Noen abonnementer kommer med bindingstid, og da kan en lav introduksjonspris raskt bli «spist opp» av en høyere månedspris før bindingstiden opphører. Hos Chilimobil er det ingen bindingstid og du får lave forutsigbare månedspriser.
6. Kundeservice
KI-generert innhold kan være feil.Skulle du lure på noe eller trenge hjelp, gir det en ekstra trygghet med en leverandør som er kjent for god kundeservice. Noen mobiloperatører har kun selvhjelpssider og/eller en automatisk chatbot. Hos Chilimobil kan du velge; enten selv å finne svaret eller kontakte vår hyggelige kundeservice.