Hei, det ser ut som du bruker en utdatert nettleser. Vi anbefaler at du har siste versjon av nettleseren installert. Tekna.no støtter blant annet Edge, Firefox, Google Chrome, Safari og Opera. Dersom du ikke har mulighet til å oppdatere nettleseren til siste versjon, kan du laste ned andre nettlesere her: http://browsehappy.com

Kundeservice­dagene 2025

Lagre som PDF
Program er under utvikling og oppdateres. Endringer kan forekomme.

Har du innspill? Send en e-post til kurs@tekna.no!

Onsdag 21. mai
kl. 08:45–09:30
Registrering og besøk utstillere
kl. 09:30–09:40
Velkommen til Kundeservicedagene 2025

Åpning av konferansen med fokus på strategi, teknologi og fremtidens kundeservice.

Eirik Norman Hansen , Programleder konferanse
Fellessesjon
kl. 09:40–10:25
Keynote: Motivasjon og ledelse i en digital verden - hvordan lede og engasjere medarbeidere i et stadig mer teknologidrevet arbeidsmiljø
Rune Bjerke , Næringslivsleder, samfunnsøkonom og tidligere politiker
kl. 10:25–10:55
Keynote: Teknologiens fremskritt og adopsjon - Hvordan navigere og fremme adopsjon i et dynamisk digitalt landskap?
Ramtin Matin , VP Innovation & Partnership SpareBank 1 Sør-Norge, SpareBank 1 Sør-Norge
kl. 10:55–11:25
Pause/mingling utstillerområdet
kl. 11:25–11:55
En historie om tydelig lederskap og halvering av sykefravær
Stig Breyholtz , Head of Customer Center & External Sales, IF Skadeforsikring
kl. 11:55–12:25
Norges beste kundeservice
  • Sparebank 1 -Nord-Norge ble kåret til Norges beste kundeservice i fjorårets KSindeks måling
  • Hvordan jobber de målrettet med kundelojalitet og kundetilfredshet?
Daniel Nygård , Leder for Kundesenter, Privatmarked, Sparebank 1 Nord-Norge
kl. 12:25–12:55
Status – dette sier kundene
  • CustomerTrends presenterer funn fra Norges største studie innen kundeservice
  • Hva er viktig for kundene dine? Få konkrete svar og fakta basert på data fra Kantar
Bjarte Lyssand , Co-founder og rådgiver, Customer Trends
Steinar B Christensen , Daglig leder, Customer Trends
kl. 12:55–14:00
Lunsj/mingling i utstillerområdet

Parallelle sesjoner

Spor 1
Hvordan Skatteetaten bruker generativ ai til å gi gode brukeropplevelser
Odd Karsten Danielsen Ropstad , Teamleder - Team Chat, Skatteetaten
Stepping into the future of Customer Service with Fremtind & Microsoft Dynamics
Hege Line , Leder Teknologi og Leveranse Fellestjenester, Fremtind
Peter Ruiter , Principal Solution Architect and Cloud Domain Lead, Capgemini
Secure use of Gen AI in customer service

Innlegget vil vise komplekse tekniske temaer på en lettfattelig måte. Gjermund vil også dele erfaringer med hvordan AI kan brukes i kundeservice. Gjermund var på scenen også i fjor og kommer i år tilbake for å gå mer i dybden på utfordringer ved bruk av Generativ AI.

Gjermund Norderhaug , Chief Product Officer, Kindly
Slik løfter Polaris kundebehandler- og kundeopplevelsen med Puzzels AI-drevne verktøy
Solveig Iren Dragsten , Teamleder kundesenter, Adresseavisen/Polaris
Miriam Rogstad Sørsdal , Customer Success Manager, Puzzel AS
How Microsoft customer service and support agents become super agents with Copilot in Dynamics 365 Customer Service
Tim Ervik , Sr. Specialist, Microsoft Norge
Spor 2
«Fem løgner om kultur»

Historier og erfaringer om kulturbygging og utvikling av folk i kundeservice.

Tove Skarsheim , Head of Customer Care & Delivery, Telia
Sammen for kunden: Hvordan skape enestående kundeopplevelser i et komplekst samarbeid?
Siv Stafsnes-Gregersen , Direktør Kundeservice, EnTur
Bygge kultur i et selskap i enorm vekst
  • Leverer kundeservice gjennom en menneskelig kontakt
  • Mobilisere yngre medarbeidere
Elisabeth Stenersen , Daglig leder, Wolt
Spor 3
Fra FAQ til AI: Slik bygger du et smart kundesenter med Microsoft Contact Center
Mitch Rijke , CRM konsulent og løsningsarkitekt, ProsessPilotene
Kristian Nadim , Løsningsarkitekt, ProsessPilotene
kl. 15:30–15:45
Kaffe og utstillerbesøk
Fellessesjon
kl. 15:45–16:15
Bransjepulsen: Utstillernes Nyvinninger og Kundecaser
kl. 16:15–16:45
Keynote: Kundeservice på tvers av kulturer - kulturkræsj eller kundemagi?
Julien S Bourrelle , Founder, Mondå Forlag AS
kl. 16:45–18:30
Vors i utstillerområdet
kl. 18:30–19:00
Aperitiff
kl. 19:00–22:00
Festmiddag og prisutdeling
Torsdag 22. mai
Fellessesjon
kl. 09:00–09:10
Velkommen dag 2

Eirik Norman Hansen, Programleder Kundeservicedagene

kl. 09:10–09:55
Keynote: Building a memorable customer and colleague experience
Linda Moir , Former Head of Virgin Atlantic Customer Service and London Olympic 2012 Head of Events Services (organising 15,000 Games Makers and contractors)
kl. 09:55–10:20
Gjør kundene dine til fans!
Steinar B Christensen , Daglig leder, Customer Trends
kl. 10:25–10:55
Pause/mingling utstillerområdet
kl. 10:55–11:25
Prestasjonsutvikling i en teknologisk verden
Morten Johannessen , Direktør Kundesenter, Gjensidige
Mattias Klaussen , Salgsleder, Gjensidige
kl. 11:25–11:55
Kundetilfredshet som strategisk driver for lojalitet og lønnsomhet
Bjarte Lyssand , Co-founder og rådgiver, Customer Trends
kl. 11:55–13:00
Lunsj og utstillerbesøk

Parallelle sesjoner

Spor 1
Teknologiens skyggeside: Digitalt utenforskap i en oppkoblet verden

Digitale produkter og tjenester har infiltrert de fleste arenaer. Digitalisering bidrar uten tvil til effektivisering, underholdning og sosialisering for de aller fleste. Men hvordan påvirker det de som av ulike årsaker står utenfor det digitale fellesskapet?

Ina Aschim , UX-designer, KS Digital
Lovise Constance Justad , Produktleder, KS Digital
Å lære fra kunder og førstelinjeansatte: Veien til enestående kundeopplevelser
Rebaz Fallahi , Customer Experience Specialist, Fortum
Vatan Pasjaqa Syla , Teamleder, Fortum Consumer Solutions AS
Finn Smidig Bilhandel - Løse faktiske brukerproblemer gjennom gode tjenester og kundereiser
Didrik Lund , Produktdirektør i Mobility i Schibsted Marketplaces, Finn.no
Hvordan bygge kundelojalitet gjennom kundeengasjement. Nye arenaer for kundeengasjement.
Spor 2
Avida Finans; Fra 55 000 til 550 000 kunder over natten
Felix Malm-Subject matter expert Avida, Kristin Vanni-Head of Business Development Avida, Linda Wikstrand -Head of Product & Process - Consumer Finance Avida

Hør historien om hvordan Avida gikk fra 55 000 kunder til 550 000 på ett døgn. Hva ble viktig for Avida for å takle den brå overgangen og hvordan retter de seg mot fremtiden for å effektivisere driften av kundesenteret med ti ganger flere kunder med færre ansatte.

Felix Malm , Subject matter expert, Avida Finans
Kristin Vanni , Head of Business Development, Avida Finans
Linda Wikstrand , Head of Product & Process - Consumer Finance, Avida Finans
CX-strategi fra Trygs Kundesenter i Norge
Robin Sandal , Direktør Kundedivisjonen, Tryg Forsikring AS Avd Oslo
Trudi Bowitz Moe , Avdelingsleder Salgstrening & Rekruttering Privat NO, Tryg Forsikring
Stefan Årskaug , Speech Analytics Manager, Tryg Forsikring
Fra samtale til innsikt på sekunder – Bruk av KI i praksis
Anders Bjørnson Sletten , Leder Kundeservice og rådgiving, SpareBank 1 SMN
Geir Olav Aalberg , Leder kundesenter, SpareBank 1 SMN
OBOS Medlemsservice: Endringsreisen mot AI-drevet effektivitet
Andrea Camilla Sandnes , Leder medlemsservice, OBOS
Mitch Rijke , CRM konsulent og løsningsarkitekt, ProsessPilotene
Kundeservice som motor for bærekraft: Veien mot mer miljøvennlige reisevalg og adferdsendring
Kenneth Wiik , Leder Mobilitet & Nye Partnere, Entur
Ingrid Vold , Partneransvarlig Ny Mobilitet, Entur
Spor 3
Workshop: Så enkelt kommer du igang med digitale medarbeidere i kundeservice
Denne workshop vil foregå på engelsk
Peter Ruiter , Principal Solution Architect and Cloud Domain Lead, Capgemini
Fellessesjon
kl. 14:30–15:00
Hva nå? Fremtidens kundeservice i et teknologidrevet arbeidsmiljø?

Avslutning og oppsummering!

Eirik Norman Hansen , Programleder

Del