Kundeservicedagene 2025

Linda Moir
Linda Moir has worked in a number of high profile businesses that have
developed extraordinary reputations for outstanding customer service.
In 2012 she led the front of house Spectator Services team at the London
Olympic and Paralympic Games. As Virgin Atlantic’s Director of In Flight
Services she was responsible for the airline’s award winning service.
She combines a unique background in HR and customer service management to deliver exceptional performance through people. During her five years at Virgin Atlantic she oversaw significant business growth whilst consistently driving the Virgin Atlantic service promise of ‘Brilliant Basics, Magic Touches’. With the support of Sir Richard Branson she revised the recruitment, training, promotion and performance management of 5,000 Cabin Crew that led to the highest recorded customer satisfaction scores.
Before joining Virgin she was HR Director for National Air Traffic Services during the period of transition from public to private ownership. She started her career at British Airways and was involved in the organisation’s transformation to a customer led business

Eirik Norman Hansen
Vi gleder oss til å ønske Eirik Norman Hansen velkommen tilbake som programleder for Kundeservicedagene 2025.
Han er en ekte og oppriktig teknologioptimist som brenner for kundeopplevelse! Eirik er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, organisasjoner og samfunn og hvordan dette former verden nå og i tiden som kommer, og hva dette vil bety for nettopp din bransje.
Han har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler, og har gjennom hele sin karriere jobbet med og for digitalisering og endring.

Kjetil Krogstad
Med sine over 650 000 følgere på sosiale medier har Kjetil blitt kåret til en av Norges største influensere på Instagram, og blitt den dansende lederen som når langt utenfor landegrensene. Og med sine 10 år som leder har han pushet grenser og gjort nye oppdagelser innenfor ledelse, rekruttering, markedsføring og sosiale medier, som han gjerne vil dele med flere.
Kjetil omtales som “the crazy freedom you didn’t know you needed” og til sin enorme følgeskare i sosiale medier, sprer han glede til hele verden. Her kan vi garantere at du får både inspirasjon til trivsel og arbeidsglede, samtidig som du får konkrete tips til å bedre omdømmet og gjøre arbeidsplassen til et attraktivt sted å jobbe. På kjøpet får man i tillegg et innblikk i hans metoder for å nå langt i sosiale medier, og samtidig bygge en merkevare som har blitt et fenomen på verdensbasis. Her er det inspirasjonsgaranti!
Kjetil har i tillegg til sin lederrolle i barnehage, hatt ulike styreverv, studert ledelsesfag, reist Norge rundt med Visit Norway og brukes nå som markedsføringsrådgiver av bedrifter, både i Norge og i utlandet.
Som den første barnehagelederen noensinne var Kjetil i 2017 nominert til kåringen “årets unge ledere” og kan skilte med flere nyhetsoppslag om nytenking, rekruttering og utvikling av organisasjoner. I 2023 var Kjetil Krogstad nominert til “Selg Norge Prisen 2023” av NHO reiseliv, sammen med Troll på Netflix og Succesion på HBO. Og i 2023 vant han “Best Entertainment Influencer” på WIBA awards i Cannes (World Influencers & Bloggers Awards).

Elisabeth Stenersen
Wolt
Elisabeth er daglig leder i Wolt Norge og Island. Etter en karriere i Ey og Equinor, hoppet hun av i 2019 for å lede den norske avdelingen av en liten finsk start-up som skulle levere mat hjem på døren til norske forbrukere. Seks år senere er Wolt tilstede i rundt 60 norske byer, har flere hundre administrativt ansatte og mer enn 4000 budpartnere. Elisabeth er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og har en bachelor fra University of North Dakota.

Tove Skarsheim
Telia
Tove er leder for kundeservice- og leveranse i Telia Norge. Hun har dermed ansvaret for alle kundeinteraksjoner for alle Telia Norges merkevarer.
Tidligere har Skarsheim vært leder for kundeservice- og salg i If Forsikring, hvor hun de siste ti årene har hatt ulike lederstillinger innenfor salg, kundeservice og markedsføring. Før det har hun erfaring fra blant annet Orkla som nordisk markedssjef og har bygget merkevarer internasjonalt. Hun har sin utdannelse fra Handelshøyskolen BI.

Bjarte Lyssand
Customer Trends
Bjarte Lyssand brenner for kundeservice, og arbeider målrettet for at dette fagfeltet skal få den statusen og annerkjennelsen det fortjener. Han har over 20 års ledererfaring, og var blant annet nordisk kundeservicedirektør for Tryg Forsikring og betalingsgiganten NETS.
Siden 2018 har han arbeidet i CustomerTrends som deler viten og innsikt om kundeservice gjennom #kundeserviceavisen.no, #kundeservicepodcasten, nettverksgrupper, rådgivning og konsulentoppdrag. Bjarte drømmer om å utvikle prosesser som gjør det enkelt å være kunde, og han tror på en fremtid hvor arbeidsfordelingen mellom maskin og menneske vil gjøre kundeservice bedre og mer spennende.
Bjarte er cand.polit. i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Bergen med fordypning i arbeidsøkonomi.

Kenneth Wiik
Entur
Kenneth er Siviløkonom med bakgrunn som gründer og forretningsutvikler. I Entur leder han teamet «Ny Mobilitet & Nye Partnere», som utvikler nye mobilitetstjenester der teknologi, bærekraft og forretningsmuligheter forenes. Teamet bygger partnerskap og løsninger som gjør det enklere å velge kollektivt og miljøvennlig – blant annet gjennom innovasjonsprosjektet Miljødata.

Didrik Lund
Finn.no
Didrik er produktdirektør i Mobility i Schibsted Marketplaces, hvor han har ansvar for produktutvikling på tvers av sterke merkevarer i Norden som blant annet FINN.no og Blocket. Med en solid bakgrunn fra FINN.no har Didrik bygget opp en omfattende erfaring innen produktutvikling, ledelse og strategisk samarbeid. Han er kjent for sin evne til å samarbeide bredt, både internt på tvers av organisasjonen og med eksterne partnere, for å finne enkle og innovative løsninger som skaper reell verdi for brukerne. Dette tverrfaglige samarbeidet er en nøkkel til å realisere Schibsteds visjon om å utvikle markedsledende produkter i et dynamisk og konkurransedrevet marked.

Stig Breyholtz
IF Skadeforsikring
Stig har siden 2021 ledet salg og kundeservice innen privatområdet i If i Norge. Med det har han blant annet ansvar for salg og service gjennom tre større kundesentre, samt distribusjon av privatforsikringer gjennom mer enn 20 eksterne salgsforretninger rundt omkring i landet.
Stig er en erfaren leder med bakgrunn fra flere organisasjoner og fagområder, selv om fellesnevneren ofte har vært ledelse i kombinasjon med digitalisering og adopsjon av ny teknologi. I tidligere roller i If har han ledet CRM-enheten i Norge og vært leder for selskapets digitale tjenester innenfor privatområdet i Norden. Stig har tidligere jobbet i Schibsted Media Group der han har hatt ansvar for å bygge opp digitale abonnementstjenester og nye forretningsmodeller for innholdsbetaling, i tillegg til at han har vært leder for CRM og analyse i lesermarkedet. Som tidligere konsulent i Bekk Consulting har Stig erfaring som prosjektleder innen en rekke digitaliserings- og strategiprosjekter, primært innen bank, finans og telekom.
Stig har lederutdanning fra Sjøforsvaret, og er utdannet Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH).

Ina Aschim
KS Digital
Ina har jobbet med IT i ulike roller i over 20 år. Hun har blant annet vært utvikler, testleder og funksjonell arkitekt før hun ble UX- og tjenestedesigner.
Ina synes at det beste med jobben som designer er å kunne bidra til å gjøre livet eller hverdagen bedre for noen. Derfor er hun også opptatt av at vi ikke må gjøre digitalisering til et mål i seg selv. Digitalisering må gi verdi uten å gå på bekostning av liv og helse, likestilling og menneskeverd.

Lovise Constance Justad
KS Digital
Lovise er utdannet som sosionom, men har jobbet med digitalisering i offentlig sektor siden 2018. Hun har de siste 4 årene arbeidet som produktleder.
Lovise er opptatt av at tjenester skal være enkle å ta i bruk, for alle som trenger de. Hun har erfaring med å bygge relasjoner med de sårbare brukerne, og er opptatt av å inkludere brukerne under utformingen av digitale tjenester.

Ramtin Matin
SpareBank 1 Sør-Norge
Ramtin Matin er direktør for Innovasjon og Partnerskap i SpareBank 1 Sør-Norge. Med sin solide forståelse av teknologi og strategi er Matin kjent som internasjonal foredragsholder og ekspert på AI adopsjon, digitalisering, fremvoksende teknologi og innovasjon innen finansnæringen. Tidligere har han jobbet i PwC og SAS Institute. Matin sitter i styret for Huddlestock Technologies, NCE Finance Innovation og er styreleder i den digitale inkluderingsplattformen Kakadu.

Steinar B Christensen
Customer Trends
Steinar sin operative erfaring fra ledelse og drift av kundesentre har han fra BKK og Fjordkraft. I denne perioden var han også en av initiativtakerne til etableringen av Bergen Kundeserviceforum, og har vært prosjektleder for Kundeservicedagene i Bergen fra første konferanse.
Som rådgiver og konsulent har han i en årrekke jobbet med utfordringer knyttet til strategi, marked, ledelse, kundeservice og digitalisering. Mange bedrifter og virksomheter står overfor store utfordringer, men også utrolig spennende muligheter i tiden som kommer.
"Fornøyde kunder og brukere vil bli enda viktigere jo tøffere konkurransesituasjonen blir. Service og gode kundeopplevelser er ikke lenger bare viktig for de som jobber i kundeservice. Det er viktig for alle som jobber i bedriften, og toppledelsen bør ha kunder og deres opplevelser i samspill og interaksjon med bedriften som punkt i sine ledermøter"

Julien S Bourrelle
Mondå Forlag AS
Julien er rakettforsker, kulturekspert og en anerkjent foredragsholder. Han kommer fra den fransktalende delen i Canada, har bodd i femland og snakker fire språk. Han har holdt sine populære foredrag om kommunikasjon og kultur i mer enn 10 år og er grunnlegger av forlaget "Mondå".
Bakgrunnen til hans arbeid med kultur i Norge er fra hans tid som styremedlem i NTNU hovedstyret hvor han representerte universitets vitenskapelige ansatte. Som første ikke-skandinaviske styremedlem på hovedstyret siden NTHs grunnleggelse i 1910, bidro han med å styrke internasjonaliserings-prosessene som var i gang på NTNU. Dette arbeidet med kulturforståelse fikk så mye oppmerksomhet at Julien valgte å ta en pause fra sitt doktorgradstudium og sin karriere som sivilingeniør innen romfartsteknologi. Han begynte på fulltid å bistå selskaper og organisasjoner med å lykkes bedre med internasjonalisering, dra nytte av mangfold og bygge robuste flerkulturelle teams. Han har til nå holdt foredrag og kurs for mer enn 400 selskaper og organisasjoner i Norge, Skandinavia og internasjonalt.
Julien er forfatter av 5 bøker om den norske, svenske og skandinaviske kulturen som er oversatt til engelsk, norsk, kinesisk og fransk. Han mottok prisen TOP 10 av HKH Kronprins Haakon og har gjestet mange av Norges største TV- og radioprogrammer. Han står også bak den populære blogg- og Facebook-siden«I love Norway» som presenterer den norske kulturen på en positiv og reflektert måte.

Rune Bjerke
Rune Bjerke er en drivkraft for endring, innovasjon og suksess. Med over 13 år som konsernsjef i DNB, navigerte han gjennom finanskrisen, ledet digitaliseringen av banksektoren og revolusjonerte markedet med Vipps. Hans evne til radikal markedsføring og omstilling har satt standarden for bransjen og blitt omtalt i utallige avisoverskrifter.
I dag fungerer Bjerke som styreleder i flere store bedrifter, inkludert Norsk Hydro, Reitan Retail og Wallenius Wilhelmsen. Hans innsikt og visjon har vært avgjørende for suksessen til disse selskapene. Hans styreerfaring er også med på å utdanne og inspirere nye styremedlemmer.
I tillegg til ledererfaring innen industri og energi, har Rune Bjerke også gjort seg bemerket som politiker. Han bringer med seg en unik kombinasjon av kompetanse og erfaring til hvert foredrag og debatt han deltar i.

Peter Ruiter
Capgemini
Peter is a Principal Solution Architect and Cloud Domain Lead at Capgemini, a global leader in consulting, digital transformation, and technology services. He is a Microsoft dual MVP on Dynamics Customer Service and the Power Platform. With his over 15 years of experience in the IT industry, he has a strong passion for creating simple solutions for complex problems, using his expertise in generative AI, Power Platform, and cloud technologies.
He has broad experience from various sectors and helping numerous clients to improve their operational efficiency, customer experience, and business outcomes, by architecting, implementing, and delivering innovative and scalable solutions. As a Microsoft Certified Trainer and a speaker at various events, he enjoys sharing knowledge and insights with my colleagues, partners, and the wider community, inspiring them to embrace the power of digital transformation and innovation.

Gjermund Norderhaug
Kindly
Gjermund Norderhaug er Chief Product Officer i Kindly, et selskap som spesialiserer seg på automatisering av kundeservice på en skalerbar og effektiv måte. Gjermund har over 10 års erfaring som utvikler og er en ettertraktet taler på AI-konferanser som Nordic AI Summit og Google AI Day. Han har en unik evne til å formidle komplekse tekniske temaer på en lettfattelig måte, og hans erfaring med kunstig intelligens gir verdifulle perspektiver på hvordan AI kan brukes i kundeservice.

Kristian Nadim
ProsessPilotene
Kristian is an accomplished Senior CRM Consultant with a passion for technology and a solution-oriented approach. He is a visionary, always on the lookout for new opportunities and dedicated to sharing his valuable insights with others. His extensive experience with projects of implementeting Customer Service Omnichannel Voice.
With a proven track record in the information technology and services sector, Kristian has been instrumental in helping organizations transition from fragmented data silos to cloud-based CRM systems. His expertise lies in streamlining processes, enhancing customer engagement, and driving growth through the power of customer experience.

Mitch Rijke
ProsessPilotene
Mitch er en senior CRM konsulent og løsningsarkitekt med dybdekompetanse i Microsoft forretningsapplikasjoner og har god kompetanse i Power Platform, Azure og AI teknologi fra diverse prosjekter hos flere ulike kunder i forskjellige bransjer. Han har også mye erfaring med brukeradopsjon og endringsledelse, hvor han sikrer at nye systemer blir effektivt tatt i bruk av sluttbrukerne gjennom strategisk opplæring og støtte. De siste årene har Mitch spesielt opparbeidet seg erfaring med implementering av kontaktsenterløsninger. Han har stor lidenskap for effektivisering av prosesser, samt skape verdi for sine kunder ved hjelp av både eksisterende og ny teknologi.

Mitch Rijke
ProsessPilotene
Mitch er en senior CRM konsulent og løsningsarkitekt med dybdekompetanse i Microsoft forretningsapplikasjoner og har god kompetanse i Power Platform, Azure og AI teknologi fra diverse prosjekter hos flere ulike kunder i forskjellige bransjer. Han har også mye erfaring med brukeradopsjon og endringsledelse, hvor han sikrer at nye systemer blir effektivt tatt i bruk av sluttbrukerne gjennom strategisk opplæring og støtte. De siste årene har Mitch spesielt opparbeidet seg erfaring med implementering av kontaktsenterløsninger. Han har stor lidenskap for effektivisering av prosesser, samt skape verdi for sine kunder ved hjelp av både eksisterende og ny teknologi.

Tim Ervik
Microsoft Norge
Tim Ervik er Senior Spesialist for Business Applications i Microsoft, som dekker Dynamics 365 og Power Platform porteføljen. Han brenner for å hjelpe kunder på deres reise mot å bli kundesentriske organisasjoner gjennom innovativ bruk av teknologi. Med en strukturell tilnærming til hvordan man samler inn og analyserer enhets- og kundedata, hjelper han organisasjoner med å oppdage hvordan man går videre for å skape en virkelig personlig kundeopplevelse og låse opp enda mer forretningsverdi.

Andrea Camilla Sandnes
OBOS
Andrea har vært leder for kundeserviceavdelingen i OBOS siden 2021. Hun har også flere års ledererfaring fra ulike roller hos Coop og IKEA. Erfaringen fra ulike bransjer har bidratt til at Andrea har fått en sterk drivkraft for digitalisering, innovasjon og optimalisering av arbeidsprosesser. Medlemsservice i OBOS har på kun to år flyttet hele arbeidsflaten til skyen, det har vært en endringsreise fra gamle og utdaterte løsninger til AI-drevet effektivitet hos de ansatte på kundesenteret.

Geir Aalberg
SpareBank 1 SMN
Geir Olav Aalberg leder kundesenteret for privatmarkedet i Sparebank1 SMN. De var tidlig ute med å omfavne den AI-drevne transformasjonen av kontaktsenter og har tatt sterkt eierskap til å identifisere mulighetsrom for utnyttelse av ny teknologi. Sammen med teknologi- og utviklingsavdelingen i banken har de hatt som mål å være konkrete og implementere verktøy som raskt gir målbare gevinster for kundene, de ansatte og banken. Resultatet er verktøy med høy adopsjon i organisasjonen og gevinster som overgår deres forventninger.

Anders Sletten
SpareBank 1 SMN
Anders Bjørnson Sletten leder kundesenteret for privatmarkedet i Sparebank1 SMN. De var tidlig ute med å omfavne den AI-drevne transformasjonen av kontaktsenter og har tatt sterkt eierskap til å identifisere mulighetsrom for utnyttelse av ny teknologi. Sammen med teknologi- og utviklingsavdelingen i banken har de hatt som mål å være konkrete og implementere verktøy som raskt gir målbare gevinster for kundene, de ansatte og banken. Resultatet er verktøy med høy adopsjon i organisasjonen og gevinster som overgår deres forventninger.

Ingrid Vold
Entur
Ingrid er Partneransvarlig Ny Mobilitet i Entur, og har bakgrunn med dataanalyse og prosjektledelse både tidligere fra Entur og som konsulent. Hun har en mastergrad i informatikk fra NTNU og liker jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi og forretning.