Hei, det ser ut som du bruker en utdatert nettleser. Vi anbefaler at du har siste versjon av nettleseren installert. Tekna.no støtter blant annet Edge, Firefox, Google Chrome, Safari og Opera. Dersom du ikke har mulighet til å oppdatere nettleseren til siste versjon, kan du laste ned andre nettlesere her: http://browsehappy.com
5.–6. juni
Scandic Fornebu Hotel, FORNEBU

Kundeservice­dagene 2024

Daniel Bobroff

Founder

Coded Futures

Daniel has founded, invested in and led companies within a range of innovative technologies including virtual reality, gamification, visual search, e-commerce and ad-tech. At the world-leading online fashion retailer ASOS, Daniel created the company’s venture capital arm. His mission was to identify and invest in the latest innovations within retail and fashion technology.

He built Microtime, the first - and for over a decade the leading - digital advertising agency for in-game advertising and advergaming. Close contact to the gaming world led Daniel to build and lead Deibus Studios, a video games developer with studios in both the UK and France and which emerged as a leading talent for extreme sports, creating games for PlayStation, Xbox and Nintendo, achieving combined sales in excess of 50 million units.

Daniel is enthusiastic about digitalization and the evolving customer experience, and he has communicated his vision to companies such as Google and Facebook.

Anita Schjøll Brede

CEO & Co-Founder

Iris AI

Anita Schjøll Brede har blitt anerkjent som en av verdens fremste kvinner innen teknologi (Forbes, Inspiring Fifty Nordics). Hun er gründer og daglig leder av Iris.ai, en av verdens ledende oppstartsselskaper innen forskning og utvikling av kunstig intelligens.

Anita har undervist i kunstig intelligens ved Singularity University og Re:Humanize institute. Hun sitter også i ulike styrer som Ulstein Group, Katapult Group og NORA Startup (Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium).

Anita kommer til Kundeservicedagene for å gi oss en reise inn i fremtidens teknologi, solid plantet i nåtidens realitet og etiske aspekter.

Eirik Newth

Eirik Newth er utdannet astrofysiker, og har siden 1990 vært forfatter og formidler av vitenskap, teknologi og fremtidstenkning. Han har utgitt 25 bøker som er oversatt til 21 språk, vært fast spaltist i VG og Aftenposten og er en hyppig brukt mediekommentator.

Eirik er opptatt av fremtidens muligheter og utfordringer, sett mot bakgrunn av globale megatrender som befolkningsendring, klima og miljø og teknologiutvikling. På Kundeservicedagene vil han reflektere rundt et urolig verdensbilde – hvordan blir du og din bransje påvirket?

Adrian Swinscoe

Bestselling author and thought leader. Adrian Swinscoe, known for his visionary approach in customer service and CX, is a bestselling author, Forbes contributor, and speaker. With over 25 years of experience, he has been pivotal in enhancing customer-focused businesses of all sizes.

Per Christian Strand Teslo

Norgessjef

Snap Inc.

Per Christian (PC) var med å starte opp den kommersielle delen av Snapchat i Norge for 6 år siden, og er nå Norgessjef i Snap. PC er brennende opptatt av innsikt, og det å ha en faglig forankring i rådgivning, og se etter nye teknologiske løsninger. PC kommer til Tekna for å snakke om hvilke muligheter AR gir for både Snapchattere og annonsører.

Emilie Skjennem

Account Manager

Snap Inc.

Emilie jobber som Account Manager i Snapchat, og har tidligere jobbet som digital rådgiver i mediebyrået PhD og som Brand Manager for Dermanor. Emilie brenner for god rådgivning, og kommer til Tekna for å snakke om kraften i AR og hvordan man lykkes med markedsføring på Snapchat.

Ole Kristian Andersen

Leder Prestasjonsutvikling

Gjensidige

I Kundesenter Privat, Gjensidige Forsikring, har de over lang tid bygget en sterk prestasjonskultur bygget på innsikt fra blant annet idretten. Som leder for Prestasjonsutvikling har Ole Kristian Andersen ansvaret for å forvalte denne kulturen, slik at Kundesenterets evne til å levere resultater styrkes. Resultatene skapes gjennom innsatsen som legges ned, og rådgiverne i kundesenteret følges opp på hvordan de jobber med egen utvikling, ikke sluttresultatet. Gjennom en agil transformasjon i kundesenteret har Ole Kristian de to siste årene opparbeidet seg verdifull erfaring og innsikt i hvordan et kundesenter kan se ut i fremtiden; som et kompetansesenter i bedriften. I kundesenteret tror de sterkt på at fleksibilitet, selvledelse og riktig grad av autonomi er grunnleggende byggesteiner for å lykkes med en ny generasjon kundefrontmedarbeidere.

Åse Wetås

Direktør

Språkrådet

Åse Wetås er direktør i Språkrådet. Hun har bakgrunn som leksikograf og språkviter, og var i mange år prosjektdirektør for Norsk Ordbok 2014. I 2008 tok hun doktorgrad i nordisk språkvitenskap ved Universitetet i Oslo. Hun er nysgjerrig på språkteknologi i kundekontakt og hvordan bygge tillit gjennom gode språkvalg.

Siri Nordby

Client executive Industry lead Retail

Microsoft

Siri Norby er Client executive Industry lead Retail i Microsoft Norge, hvor hun jobber med å optimalisere kundereisen og skape lønnsomhet innen digital varehandel.

"Jeg elsker å jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi og detaljhandel for å skape en mer sømløs og relevant kundereise. Jeg brenner også for bærekraftige løsninger, og samtidig gjøre hverdagen enklere for alle – både selskapet og kundene."

Siri har fra tidligere flere års erfaring fra detaljhandel hvor hun blant annet har jobbet i Varner som Loyalty, Analytics & Insight manager samt Head of customer experience.

Hun har også en imponerende karriere bak seg som profesjonell fotballspiller og deltok blant annet i OL i 2008 og VM i 2007.

Lucie Aunan

Divisjonsdirektør for digital transformasjon

Helsedirektoratet

Lucie Aunan er divisjonsdirektør for digital transformasjon i Helsedirektoratet. Hun har lang og relevant faglig bakgrunn gjennom mange års erfaring fra strategisk ledelse, innovasjon og prosjektstyring i både offentlig og privat sektor. Gjennom sitt arbeid har Lucie Aunan blitt kåret til en av Norges fremste tech-kvinner. Hun er utdannet ingeniør innen IT og har en Master of Management med vekt på endringsledelse og strategi.

Eirik Norman Hansen

Eirik Norman Hansen er en ekte og oppriktig teknologioptimist som brenner for kundeopplevelse! Eirik er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, organisasjoner og samfunn og hvordan dette former verden nå og i tiden som kommer, og hva dette vil bety for nettopp din bransje.

Han har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler, og har gjennom hele sin karriere jobbet med og for digitalisering og endring.

Tor Erik Neprud

General Manager, Customer Experience

Toyota

Tor Erik Neprud har jobbet i Toyota Norge siden 2006. Han moderniserte forhandlernes logistikksystem, noe som reduserte varelagerbinding med 40%, og frigjorde 25% gulvplass for nye formål. Fra Markedssjef Ettermarked, til Regionssjef, til GM Ettermarked, avanserte Neprud til Head of Customer Experience and Network hos Toyota Norge i 2018. Han er sentral i den europeiske styringsgruppen for forhandlerstrategi og nettverksutvikling, og utviklingen av "Best Retailer in Town", et Europeisk treningsprogram som gjennomføres dels nasjonalt, dels i Belgia og dels i Japan. Programmet har spredt suksess over hele Europa, skapt fornøyde kunder og styrket forretningsdriftens effektivitet og lønnsomhet.

Aida Omerovic

Forskningsleder for cybersikkerhet

SINTEF

Aida Omerovic er forskningsleder for cybersikkerhet ved SINTEF og førsteamanuensis ll ved NTNU. Hun har bred bakgrunn fra næringsliv og anvendt forskning i Norge og internasjonalt, gjennom siste 20 år. Aida er utdannet sivilingeniør i teknisk kybernetikk fra NTNU og PhD i informatikk ved UiO med spesialisering innen digital sikkerhet, arkitektur og risikostyring innen flere sektorer.

Steinar B Christensen

Daglig leder

Customer Trends

Steinar sin operative erfaring fra ledelse og drift av kundesentre har han fra BKK og Fjordkraft. I denne perioden var han også en av initiativtakerne til etableringen av Bergen Kundeserviceforum, og har vært prosjektleder for Kundeservicedagene i Bergen fra første konferanse.

Som rådgiver og konsulent har han i en årrekke jobbet med utfordringer knyttet til strategi, marked, ledelse, kundeservice og digitalisering. Mange bedrifter og virksomheter står overfor store utfordringer, men også utrolig spennende muligheter i tiden som kommer.

"Fornøyde kunder og brukere vil bli enda viktigere jo tøffere konkurransesituasjonen blir. Service og gode kundeopplevelser er ikke lenger bare viktig for de som jobber i kundeservice. Det er viktig for alle som jobber i bedriften, og toppledelsen bør ha kunder og deres opplevelser i samspill og interaksjon med bedriften som punkt i sine ledermøter"

Ole Martin Jortveit

Country HR Manager

JYSK

Ole Martin Jortveit har vært i en rekke ledende stillinger i flere kjente selskaper. Han startet sin karriere i Forsvaret, hvor han gikk Befalsskole og tjenestegjorde som befal i flere år. Han var med på etableringen av egen salgsorganisasjon i Coca-Cola Norge, og fortsatte deretter som salgssjef i Hansa Borg Bryggerier i en stor omstillingsfase. I Reitan Convenience jobbet han med kjedene YX, Narvesen og 7-Eleven, og var med på etableringen av kjeden Shell/7-Eleven, som i dag kjent som YX/7-Eleven. Etter dette gikk han over til Nille, hvor han jobbet som District Manager og Regionssjef i en annen stor omstillingsfase. Siden 2016 har han vært i JYSK Norge, hvor han har hatt flere stillinger, inkludert District Manager, Retail Manager Trainee, Retail Manager, og de siste 3 årene som Country HR Manager. Han og ledere i JYSK har bidratt til at JYSK er blitt anerkjent av Forbes som en av verdens beste arbeidsplasser. JYSK er opptatt av å gi ansatte muligheter for utvikling i alle roller, samt å ta best mulig vare på alles ambisjoner uavhengig om det handler om karrieremål eller kompetansemål for å ha det bra på jobb.

Gro Heidi Øvstegård Skarstein

Seksjonsleder Kundebetjening

Sbanken – et konsept fra DNB

Gro Heidi Ø. Skarstein har 25 års ledererfaring innen kundeservice og kundeopplevelse, i all hovedsak innen bank og forsikring. Siden september 2018 har hun ledet Kundeservice i Sbanken. Som leder for ulike kundesentre har en viktig del av jobben vært å gjennomføre organisatoriske endringer og prosessforbedringer, og hun synes det er spennende å jobbe med kombinasjonen av strategisk og operativ ledelse. Høy medarbeidertrivsel og fornøyde kunder er hennes viktigste drivere for å levere gode resultater. Å være med på reisen fra selvstendig bank til at Sbanken ble et konsept fra DNB har vært en spennende og lærerik reise.

Bjarte Lyssand

Rådgiver

Customer Trends

Bjarte Lyssand brenner for kundeservice, og arbeider målrettet for at dette fagfeltet skal få den statusen og annerkjennelsen det fortjener. Han har over 20 års ledererfaring, og var blant annet nordisk kundeservicedirektør for Tryg Forsikring og betalingsgiganten NETS.

Siden 2018 har han arbeidet i CustomerTrends som deler viten og innsikt om kundeservice gjennom #kundeserviceavisen.no, #kundeservicepodcasten, nettverksgrupper, rådgivning og konsulentoppdrag. Bjarte drømmer om å utvikle prosesser som gjør det enkelt å være kunde, og han tror på en fremtid hvor arbeidsfordelingen mellom maskin og menneske vil gjøre kundeservice bedre og mer spennende.

Bjarte er cand.polit. i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Bergen med fordypning i arbeidsøkonomi.

Nora Steinvik

Director Of Customer Service

Posten

Marie-Anne Zachrisson

Landssjef

Ving Norge

Marie-Anne er landssjef i Ving og ledet selskapet gjennom en tøff periode der turoperatøren ikke hadde et fly på vingene på 15 måneder. Gjennom pandemi, et urolig verdensbilde, klimaendringer og økonomisk usikkerhet har reiselivsbransjen blitt satt på en rekke prøvelser. Likevel opplever Ving høy kundetilfredshet og Marie-Anne kommer til Kundeservicedagene for å dele erfaring om hvordan bygge kundelojalitet.

Håvard Lauvålien

Senior Manager Operations

KPMG Norway

Håvard Lauvålien leder fagområdet Customer Operations, som spesialiserer seg på kundeopplevelse og optimalisering av kunderettede tilbud og løsninger.

Siri Nilssen

CEO

Amesto AccountHouse og Amesto TechHouse

Siri Nilssen er CEO i Amesto AccountHouse og Amesto TechHouse. Hun har hatt en rekke lederroller i løpet av de siste 20 årene og er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og Statsautorisert revisor fra Norges Handelshøyskole. Siri brenner for å levere gode resultater gjennom bærekraftige forretningsmodeller, og i 2023 tok hun en executive master i Sustainable business strategy ved Norges Handelhøyskolen. Hun er opptatt av å ha en aktiv livsstil og legger ned mye tid og krefter på å motivere organisasjonen til å holde seg i form. Det er en investering for både medarbeider og selskap.

Nicolai Wilhelmsen

Spesialist i organisasjonspsykologi

Avonova

Nicolai er Spesialist i organisasjonspsykologi/cand.psychol. og jobber i Avonova Census, som er Avonovas spisskompetansemiljø innen organisasjonspsykologi, organisasjon og lederutvikling. Han jobber med Arbeidsmiljøkartlegging og psykososialt arbeidsmiljø og har blant annet spesialkompetanse innen vurdering og rådgivning av organisatoriske, psykososiale og ledelsesmessige faktorers betydning for arbeidsmiljø og organisasjonsutvikling.

Tue Martin Berg

CEO

Capturi A/S

As co-founder and CEO of the Conversational AI software Capturi, Tue brings years of experience in transforming call centers into the centerpiece of business initiatives and data driven operations. With a legal background and extensive entrepreneurial expertise, he excels in helping companies transform their raw conversational data into valuable initiatives based on data analyses and AI.

Einar Tørnquist

Programleder Kundeservicedagene

Einar er det man kommer nærmest et levende leksikon. Han er naturlig nysgjerrig og vet litt om alt. Han kan flagge med en av Norges største podkaster, «Jan Thomas og Einar blir venner», så vel som at han har ledet store TV konsepter. Blant annet Tørnquist show og Brille hvor han ble nominert til Gullruten i kategoriene årets programleder og publikumsprisen. Sammen med Morten Ramm medvirket han i TV 2-serien Ramm og Tørnquist redder Norge hvor de to reiste rundt til forskjellige steder i Norge for å hjelpe små forretninger i kampen mot kjøpesentre og store kjeder. Serien mottok vant Gullruten for beste reality

Tørquist kommer til Fornebu i juni for lede jubileumskonferansen Kundeservicedagene 10 år.

Lars Berrum

Programleder festmiddag

Lars Berrum er en av Norges mest innovative komikere og vinner av den prestisjetunge «Stå Opp Prisen». Siden starten av karrieren er han blitt kalt absurd og nyskapende samtidig har han etablert seg som en trygg og morsom publikumsfavoritt.

Berrum er utdannet sykepleier og forteller stadig vekk om morsomme erfaringer fra studietiden og arbeidslivet fra scenen. Han har blant annet hatt standupshow som "Søster Lars", "Kultureliten" og "Tuttifruttiland".

Han har også massiv radio- og TV-erfaring blant annet fra "Boller og Burritos" på P3, ”Radio Buvik” på P2, "Kongen befaler" på TVNorge og «Norske Fordommer» på NRK1.

Med makker Martin Beyer-Olsen har han en av Norges mest populære podcaster "Berrum og Beyer snakker om greier". Nylig fylte duoen Oslo Spektrum med 8000 publikummere i salen.

Lars Berrum vil lede festmiddagen og prisutdelingen på Kundeservicedagene 2024.