Hei, det ser ut som du bruker en utdatert nettleser. Vi anbefaler at du har siste versjon av nettleseren installert. Tekna.no støtter blant annet Edge, Firefox, Google Chrome, Safari og Opera. Dersom du ikke har mulighet til å oppdatere nettleseren til siste versjon, kan du laste ned andre nettlesere her: http://browsehappy.com
5.–6. juni
Scandic Fornebu Hotel, FORNEBU

Podcast

Kunderådet retter seg mot ledere som er ansvarlig for å levere sømløse kundeopplevelser og markedsledende kundeservice. Podkasten gir deg verdifull forståelse for ny teknologi og innsikt i de strategiske knepene du må kunne for å henge med.

Episode 12: Kundelojalitet i usikre tider

Vi lever i en urolig tid på mange fronter – og det merker både norske bedrifter og forbrukere på kroppen. Hyppige renteendringer og prisøkning satt en støkk i både kjøpekraften – og kjøpeviljen. Hva gjør alt dette med kundelojaliteten? Er det nå vanskeligere enn tidligere å forhindre at kundene skifter beite – og hvordan sørger man for å gi dem det de forventer?

Anita Østerbø i Sparebanken Vest og Marie-Anne Zachrisson i Ving deler sine erfaringer om hvordan man beholder kundenes gunst.

Episode 11: Tre teknologier vi er nødt til å forholde oss til – nå

Teknologioptimist Eirik Norman Hansen er opptatt av tre ting om dagen: kunstig intelligens, utvidet og virtuell virkelighet og smartere infrastruktur. Disse teknologiene kommer til å forme kundeservicebransjen i årene som kommer – faktisk har de allerede begynt.

Bli med på en helt spesiell episode – for første gang ble Kunderådet spilt inn PÅ Kundeservicedagene!

Episode 10: Chatbots som venner og kjærester – er dette fremtiden for digitale agenter?

Mange har nok tenkt at «chatbots suger». Inntrykket fra det første møtet med digitale agenter, henger nok igjen hos mange, men i dag er teknologien langt på vei bedre enn sitt rykte. Faktisk er den blitt såpass god at det er mulig å knytte vennskapelige – og romantiske – forhold med chatboter. Så, hvordan ser fremtiden til digitale medarbeidere ut?

Vi har snakket med forsker Marita Skjuve i SINTEF og Arash Saidi, daglig leder i Kindly, om hva vi kan vente oss av chatbots i årene som kommer.

Episode 9: Teknologi og fysisk varehandel går hånd i hånd – og gir en bedre kundereise

Fysisk varehandel er slettes ikke dødt – tvert imot. 1 av 2 foretrekker å handle i en fysisk butikk fremfor på nett, og 3 av 4 ønsker mer menneskelig kontakt med dem vi handler hos – ikke mindre. Likevel må flere ta i bruk teknologi for å optimalisere kundereisen, mener Siri Nordby i Microsoft Norge. Gevinsten? Tryggere beslutninger, mer kostnadseffektiv drift og mindre turnover.

Episode 8: Derfor ble Møller Bil best på kundeservice under pandemien.

Hvordan blir du Norges beste på kundeservice – selv når en pandemi herjer? Møller Bil ble bare bedre på kundeservice da koronaen kom til landet. Nøkkelen ligger i detaljene, forteller Sverre Helno, administrerende direktør i Møller Bil, som er gjest i denne episoden.

Episode 7: Å sette kunden i sentrum krever mer enn et «hei»

Dine kunders forventninger er hele tiden i endring – ikke bare på grunn av kontakten med din bedrift, men også gjennom samhandlinger med dyktige aktører i andre bransjer. KPMG har identifisert seks drivere for gode kundeopplevelser som skal hjelpe deg til å møte disse forventningene – og overgå dem.

Episode 6: Slik vinner du kampen om kundene med tillit og fleksibilitet

En moderne ledelsesform kan være trumfkortet i kampen om kundene, mener Mette Hopsdal, DNA-direktør i ICE. De ønsker å etablere seg som det telekomselskapet folk har tillit til. For dem starter det hos de ansatte.

  • Hva er moderne ledelse?
  • Jobb hvor og når du vil så lenge du når målene dine
  • Hva er en DNA-direktør og hvordan jobber en slik?
  • Passer moderne ledelse for din virksomhet?

Episode 5: Slik finner du det riktige kundeservicesystemet til din bedrift 

Kronglete og lite brukervennlige systemer kan fort bli en flaskehals for effektiv kundeservice. Et godt system er derfor en uhyre viktig investering. Men hvordan finner du den beste løsningen for nettopp din bedrift? Det hjelper Anne Kristine Grude fra Socialboards og Erik Jacobsen fra Fluido deg med.

Episode 4: Kultur sitter ikke i veggene, men i hodet til de ansatte

Tone Ringstad fra Culturengine går kulturbegrepet etter i sømmene og forklarer hvorfor godt tilpasset arbeidskultur øker bedriftens lønnsomhet.

Episode 3: Endring er vanskelig, men uunngåelig

Selv ikke med de beste talentene i bakhånd er det gitt at endringene blir en suksess. Vi har intervjuet Strativity Groups CEO Lior Arussy rett etter hans tankevekkende foredrag på Kundeservicedagene 2019. Hvorfor er det slik at ni av ti virksomheter mislykkes med endring? Hva kan du lære? Og hvordan klarte Arussy å snu noen av verdens største merkevarer fra fiasko til suksess? 

Episode 2: Er en god leder nok til å beholde de beste talentene?

For å levere gode kundeopplevelser trenger du gode ansatte. Hvordan bør sjefen lede for at talentene skal bli værende? Vi har invitert Gunnar Høivik fra DNB og ledercoach Alf-Inge Cleve Stiansen til en prat enhver leder bør lytte til. 

  • Fem år etter at Gunnar begynte på kundesenteret i DNB jobber han nå tett på konsernsjefen – hvordan la DNB til rette for utviklingen? 
  • Slik blir du en god leder
  • Hemmeligheten bak suksessfulle endringsprosesser
  • Vær flue på veggen når juryen avgjør vinneren av årets kundeserviceledelse – vi intervjuer Lene Moe Bjørkheim i STI

Episode 1: Ny teknologi: Bare buzz eller bedre kundeopplevelser

Når går fremtidens teknologi fra å være tåkeprat til å gi bedre kundeopplevelser? Første episode av Kunderådet er laget for deg som er opptatt av å levere sømløse kundeopplevelser og god kundeservice. Vi ønsker å fortelle deg hvilken teknologi du bør satse på for å holde på kunden.

I første episode hører du:

  • Hvordan ny teknologi driver frem nye forretningsmodeller og kundeopplevelser med Trygve Halvorsen, leder digital strategi i Accenture.
  • På innsiden av Gjensidige forsikring sitt kundesenter. Hvordan jobber et av Norges største forsikringsselskap med kundeservice?
  • Fem på gaten: Hvilke forventninger har egentlig kunder til kundeservice?

Lytt Apple.jpg   Soundcloud logo.png   spotify lytt.png