2. nov.
kl. 18:30–19:30

​​Som lektorstudent kan studiene tidvis oppleves som lite relevante for lærerjobben. Enkelte aspekter ved læreryrket får lite fokus gjennom studiene, fagene er krevende, og det kan skrante litt på motivasjonen. Kommer man til å få bruk for all teorien i lærerhverdagen? Og hva med de mellommenneskelige perspektivene, som var en viktig del av studievalget?

Meld meg på

Beskrivelse

I denne lærerpraten skal vi høre erfaringer fra tre personer som har ulike veier inn i læreryrket. Spørsmål de skal ta for seg er blant annet hvorfor de valgte læreryrket, hvordan de motiverte seg gjennom studiene, og hvorfor de trives som lærere. Er det noe de skulle ønske fikk større plass i studiene? Er lærerhverdagen slik de hadde forventet?

Om panelet

I dette arrangementet møter du:

Oskar Olsen, som er student ved NTNU. Oskar går lektor i realfag med fysikk som hovedfag og matematikk som andrefag. Han har jobbet halvannet år i ungdomsskole underveis i studiet, og skal levere masteroppgave våren 2022.

Cecilie Anine Thorsen, som har jobbet seks år ved Sandvika vgs. Cecilie er lektor med opprykk og har studert ved UiO, hvor hun ble ferdig i 2015. Ved siden av studiene jobbet hun noe som vikar, og var aktiv i leksehjelpstjenesten ENT3R.

Mari Fenn Kristiansen, som har jobbet 6 år på Bjørnholt ungdomsskole og ble lærer gjennom Teach First. Mari er lektor med opprykk, med en master i meteorologi og PPU fra UiO.

Til å lede oss gjennom sendingen, har vi med oss lektorstudentene Helena Anzjøn (NTNU) og Amalie Urhaug (NMBU).

Har du spørsmål til panelet?

Det vil bli anledning til å stille spørsmål underveis i sendingen, men legg gjerne inn i feltet Tilleggsopplysninger i påmeldingsskjemaet dersom du allerede nå har noe du lurer på.

Andre kurs og arrangementer innenfor dette emnet:

Realfag og utdanning

Høstens skumleste byvandring

24. okt.
kl. 18:55–20:30
Ilen kirke, TRONDHEIM

Realfag og utdanning

Klimakveld for lærere

11. nov.
kl. 17:00–20:00