Hopp til innhold

Kundeservicedagene 2022

Forelesere

  • Ted Souder

    Head of Industry and Retail

    Google USA

    Ted Souder har vært med på en enorm teknologisk reise de siste 25 årene som ansatt i banebrytende selskap som America online og Google, og i styrerommet ved institusjoner som 1871, verdens største private virksomhetsinkubator.

    Han er en veteran i Google! Nå som Senior executive hjelper Souder blant annet ledergrupper med å forstå den strategiske overgangen rundt digitalisering, og hvordan omfavne en ny post-Covid normal.

    Elisabeth Nissen Eide

    Head of Sustainability & Compliance

    Atea

    Elisabeth er leder for bærekraft og compliance i Atea, og brenner for hvordan teknologi kan bidra til et mer bærekraftig samfunn. Hun var en av E24s ledertalenter i 2020 og er styreleder i SIKT Alumni nettverket for unge ledere og talenter.

    Elisabeth er utdannet jurist, og har tidligere jobbet i Advokatfirmaet Haavind, Innovasjon Norge og Leger Uten Grenser.

    Henrik Syse

    Filosof og seniorforsker

    The Peace Research Institute Oslo

    Henrik Syse er filosof, forfatter og forsker- Han har en Master of Arts-grad i politisk filosofi fra Boston College og en doktorgrad i etikk fra Universitetet i Oslo. Han er seniorforsker i 50 % stilling ved PRIO (Institutt for fredsforskning) og professor i 20 % stilling ved Bjørknes Høyskole.

    Han har en bred faglig og yrkesmessig bakgrunn og ble blant annet i 2007 utpekt til en «Young Global Leader» av World Economic Forum i Davos.

    Elisabeth Tapper

    Konserndirektør for langsiktig innovasjon og digitalisering

    TINE SA

    Tapper har 16 års erfaring med marketing og innovasjonsarbeid fra Orkla og L´Oréal. Hun har også vært Marketingdirektør i Pierre Robert Group og Chief Digital Officer i Orkla Health. Hadde videre en sentral rolle i Orklas oppkjøp av finske Nanso-group og jobbet et år i London hos Your.MD, et av verdens ledende start-up miljø innen health tech.

    Elisabeth Tapper har MsC i Industriell Økonomi og Teknologiledelse (Sivilingeniør) fra NTNU og HEC Lausanne.

    Birgitte Engebretsen

    Leder Bedrift

    Telenor Norge

    Birgitte Engebretsen er leder for bedriftsmarkedet i Telenor Norge. Hun startet i Telenor Norge i januar 2019 som leder av Produkt & Marked. Før dette kom hun fra Telenors datterselskap Telenor Inpli AS (tidligere Datametrix) hvor hun i over 3 år var leder for Salg & Business Area Norge.

    Birgitte har over 20 års erfaring fra ulike lederstillinger i IT, Software og Telecom bransjen samt erfaring som gründer av flere selskap. Hun er utdannet Bedriftsøkonom fra OHH (nå BI).

    Merijn te Booij

    General Manager, WEM & CX

    Genesys

    Merijn te Booij is General manager of the Employee Engagement Solutions Business Unit at Genesys. Main focus on all things related to Workforce Engagement or Optimization. No customer experience is grand without an engaged employee. That is what we do!

    Merijn has also led the global marketing and product management organization of Genesys. He was responsible for the development and execution of Genesys’ technology vision, product strategy and go-to-market strategies to drive continued business growth and brand awareness. Merijns’ combines marketing and product strategy and is part of a sustained organizational strategy to enhance customer focus and innovation.

    Merijn has extensive experience in running contact centers, having managed contact center operations for the Dutch Automobile Association in Holland. Merijn joined Genesys in 2000 as a sales consultant for its Europe, Middle East, and Africa region. He also served as vice president of professional services prior to his current role, creating and leading the Genesys Business Consulting practice.

    Maria Sääksjärvi

    Associate Professor of Marketing

    BI Oslo

    Maria Sääksjärvi is Associate Professor of Marketing at the BI Norwegian Business School in Oslo, Norway. She holds a Ph.D. and an M.Sc. in Marketing from Hanken Business School in Helsinki, Finland. Prior to her academic career, she worked at Accenture as a technology consultant.

    Her main research interests lie in the areas of creativity and innovation. She has published 30 articles in journals such as the Journal of the Academy of Marketing Science, PloS One, Psychology & Marketing, Journal of Interactive Marketing, and European Journal of Marketing.

    Jarle Strømmen

    Avdelingsdirektør, Utvikling og innovasjon

    Skatteetaten

    Jarle Strømmen er avdelingsdirektør for utvikling og innovasjon i Skatteetaten. Tidligere var han leder for e-helse i EY, der han også ledet arbeidet med agil organisering og utvikling. Fra før har han bakgrunn fra konsulenthus, helsetjenesten og privat sektor. Jarle har vært med på endringsreisen til mange organisasjoner- hvor han har jobbet med overgangen fra tradisjonell utvikling til en mer brukerorientert og integrert digital forretningsutvikling.

    Han har en mastergrad i økonomi fra Norges Handelshøyskole med strategi og markedsføring som spesialisering. «Masteroppgaven min på NHH handlet om innovasjon i grenselandet mellom offentlig og privat sektor. Dette er et tema som er minst like aktuelt i dag, og det er givende å arbeide med».

    Jarle brenner for innovasjon, digitalisering og forbedring i offentlig sektor.

    Arash Saidi

    Founder & CEO

    Kindly

    Arash grunnla Kindly i 2016 med mål om å revolusjonere måten selskaper kommuniserer med kundene sine. Kindly har i dag 130 kunder over hele Norden og hjelper dem med å skape unike shopping- og serviceopplevelser skreddersydd for hver enkelt sluttbruker.

    Arash har mastergrader i informatikk og språkvitenskap fra Universitetet i Oslo og er en ekspert i bruk av natural language processing og maskinlæring i kundekommunikasjon.

    Stefan Arctander

    Leder for Support

    TISE AS

    Stefan er leder for Support i gjenbruks appen Tise. Han har jobbet med IT de siste 14 årene innenfor kundeservice, service management, og informasjonssikkerhet. I Stefans nåværende rolle er en av fokusområdene å redusere henvendelser som kunne vært løst av automasjon og self-service for å kunne ha en mer proaktiv og personlig kundeservice. Han har stor tro på å fremme en god work-life balance og å redusere stress hos sine ansatte

    Monica Beate Tvedt

    Teknologidirektør

    Forte Digital AS

    Monica Beate Tvedt har vært teknologidirektør i Forte Digital siden 2020 og ledet teknologiavdelingen gjennom en vekst på over 320%. Hun startet sin karriere som dataingeniør innenfor telekom og har ledet store innovasjons -og utviklingsprosjekter i nasjonale og internasjonale virksomheter.

    Monica er lidenskapelig opptatt av å skape arbeidskultur der hver enkelt ansatt får påvirkningskraft og muligheten til å forme sin egen hverdag. Som leder brenner Monica for å bygge miljøer der alle har en stemme og er med å forme selskapet videre. Hun jobber fremdeles hands-on som utvikler i prosjekt sammen med sine medarbeidere og investerer mye tid i kunnskapsdeling internt og eksternt.

    Torvald Kvamme

    Direktør

    Bulder Bank

    Kvamme har jobbet i Sparebanken Vest siden 2011 hvor han har hatt ansvar for mobilbank og tjenesteutvikling. Han har nå gått inn som direktør for Bulder Bank, Sparebanken Vests “opprørsbank”.

    Kvamme studerte Business Administration ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring med digital tjenesteutvikling i bank, reiseliv og media. Tidligere direktør Kundeinnsikt og tjeneste-utvikling, samt Leder Produkt og digitale kanaler i Sparebanken Vest.

    Siri Nordby

    Client executive Industry lead, Retail

    Microsoft Norway

    Siri Norby er Client executive Industry lead Retail i Microsoft Norge, hvor hun jobber med å optimalisere kundereisen og skape lønnsomhet innen digital varehandel.

    "Jeg elsker å jobbe i skjæringspunktet mellom teknologi og detaljhandel for å skape en mer sømløs og relevant kundereise. Jeg brenner også for å bærekraftige løsninger, og samtidig gjøre hverdagen enklere for alle – både selskapet og kundene."

    Siri har fra tidligere flere års erfaring fra detaljhandel hvor hun blant annet har jobbet i Varner som Loyalty, Analytics & Insight manager samt Head of customer experience. Hun har også en imponerende karriere bak seg som profesjonell fotballspiller og deltok blant annet i OL i 2008 og VM i 2007.

    Tor Kramvik Sivertsen

    Partner

    Deloitte

    Tor is a Partner within Consulting in Norway and the leader of Strategy, Analytics and M&A. He is a technologist by heart and business leader by reputation. His key competence is in the cross-section between strategic business transformation and innovative technology.

    Olga Kravchenko

    Senior Manager

    Deloitte

    Olga is a senior manager at Technology Strategy & Transformation at Deloitte, specializing in digital innovation, digital strategy and disruptive technologies. Olga is a co-lead of Tech vision & architecture group in Deloitte, lead for Women in Tech at Deloitte and is local contact point for Deloitte Tech Trends.

    Gro Heidi Ø. Skarstein

    Leder Kundeservice

    Sbanken ASA

    Gro Heidi Ø. Skarstein har 25 års ledererfaring innen kundeservice og kundeopplevelse, i all hovedsak innen bank og forsikring. Siden september 2018 har hun ledet Kundeservice i Sbanken.

    Som leder for ulike kundesentre har en viktig del av jobben vært å gjennomføre organisatoriske endringer og prosessforbedringer, og hun synes det er spennende å jobbe med kombinasjonen av strategisk og operativ ledelse. Høy medarbeidertrivsel og fornøyde kunder er hennes viktigste drivere for å levere gode resultater.

    Erik Storm

    Eier

    Digital Opptur

    Erik Storm er en digital entusiast og selverklært nerd som hjelper bedrifter med søk (SEM og SEO), samt strategi, rådgivning og analyse i den digitale verden.

    Storm er eier av Digital Opptur, og jobber med å bygge et moderne digitalt byrå. Han har i mange år hjulpet store og små bedrifter med digitalisering ved hjelp av de riktige grepene og innsats. Storm er glad i å dele kunnskap, spesielt om digital markedsføring, og han er nysgjerrig på hvordan man kan skape gode kampanjer og resultater.

    Rune Bertelsen

    Adm.direktør

    SpareBank 1 Kundesenter AS

    Rune Bertelsen adm.direktør i SpareBank 1 Kundesenter AS.
    Har lang erfaring fra lederstillinger innen bank og finans. De siste 20 årene har han etablert og ledet flere kundeservice/kundesenter. I dag er han adm.direktør i SpareBank 1 alliansens felles kundesenter med ca. 100 medarbeidere. Rune brenner for «den god kundeopplevelse» med «det lille ekstra».

    Monna Nordhagen

    Partner og strategirådgiver

    Mars Brand Strategy

    Monna Nordhagen er partner på Mars, strategirådgiver, forfatter, foredragsholder, kursleder og metodeutvikler.

    Merkevarestrategiens jobb nummer en er å forløse forretningsstrategien og gjøre den levende i organisasjonen. Ingen forstår dette samspillet bedre enn Monna.

    Monna Nordhagen jobber sammen med ledergrupper og virksomheter for at de skal bli mer synlige, tydelige og slagkraftige eksternt og internt ved hjelp av merkevarestrategi. Hun har blant annet bidratt til å hamre ut merkevarestrategier for selskap som FINN, VIPPS, Schibsted og Innovasjon Norge reiseliv.

    Sammen med Kirsti Rogne har hun skrevet boka Raketter og Rebeller, som er faglig solid, men lett å lese og vakkert illustrert. Formålet er at folk skal kunne begynne å bruke metodene og modellene i eget arbeid med en gang. De har også etablert en 40 timers masterclass for alle som vil bli skikkelig gode til å bygge egne merkevarer eller hjelpe andre med å bygge sine.

    Mer om Monna Nordhagen, fag og hvordan du kan bli en skikkelig god merkevarestrateg på mars.as.

    Emma Berglund

    Senior Business Consultant

    TeliaCompany

    Emma Berglund jobber som senior bedriftskonsulent og hjelper Telias kunder med å få mest mulig ut av sine digitale kundemøteløsninger.

    Steinar B Christensen

    Daglig leder

    Customer Trends

    Steinar sin operative erfaring fra ledelse og drift av kundesentre har han fra BKK og Fjordkraft. I denne perioden var han også en av initiativtakerne til etableringen av Bergen Kundeserviceforum, og har vært prosjektleder for Kundeservicedagene i Bergen fra første konferanse.

    Som rådgiver og konsulent har han i en årrekke jobbet med utfordringer knyttet til strategi, marked, ledelse, kundeservice og digitalisering. Mange bedrifter og virksomheter står overfor store utfordringer, men også utrolig spennende muligheter i tiden som kommer.

    "Fornøyde kunder og brukere vil bli enda viktigere jo tøffere konkurransesituasjonen blir. Service og gode kundeopplevelser er ikke lenger bare viktig for de som jobber i kundeservice. Det er viktig for alle som jobber i bedriften, og toppledelsen bør ha kunder og deres opplevelser i samspill og interaksjon med bedriften som punkt i sine ledermøter"

    Silje Abrahamsen

    Director Enterprise Sales Norway

    LeadDesk

    Silje er Salgsleder i LeadDesk og jobber med å levere de beste forutsetninger for suksess til norske kundeservicebedrifter. Hun har stor entusiasme for både kundene, bransjen og teknologien. Siljes drivkraft er et sterkt ønske om å stadig forbedre de mulighetene LeadDesk sine løsninger gir til kundene, og gjennom tett dialog med kunder og samarbeidspartnere å kunne bidra til å levere kundeserviceopplevelser i verdensklasse!

    Maria Zillén

    Chef Verksamhetsstöd och Utveckling

    Svenska Spel

    Med stort hjärta för service och kundmöten leder Maria Zillén och sitt team verksamhetsutvecklingen för Kundservice, där målbilden är att vara relevant, personlig och ansvarsfull i kundens upplevelse av Svenska Spel.

    Erlend Espedal

    Seniorrådgiver

    Kantar AS

    Erlend Espedal jobber til daglig med flere store selskaper innenfor kundeservice. Som en av grunnleggerne av KSindeks har han også bred innsikt over markedet generelt.

    Espedal er i bunn og grunn en teknogeek, som elsker å prate om og analysere fremtiden og fremtidens kundeservice. Han lyser opp når noen nevner smarthus, smart assistent, smart kundeservice og er ikke redd for å si sin mening. Erlend er også brennende opptatt av automatisering.

    Han har jobbet 16 år i Kantar og har en bakgrunn som Master of Science in International Business med spesialisering på Management and New Technology.

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar AS

    Finn Olav Sveinall er en av grunnleggerne av KSindeks, han er et vandrende leksikon når det gjelder kundeservice, og elsker å prate om personen på den andre enden av telefonlinja eller chatdialogen. Han er brennende opptatt av hva kunden tenker og mener.

    Enhver samtale Finn Olav har med et selskap ser han som en ypperlig mulighet for å ha som kundeserviceevaluering. FinnO som han kalles blant venner, er en trivelig sørlending, og da er det også naturlig at han elsker havet og har båt som han tøffer rundt i hver sommer.

    Eirik Norman Hansen

    Programleder for Kundeservicedagene

    Eirik Norman Hansen er en ekte og oppriktig teknologioptimist som brenner for kundeopplevelse! Eirik er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, organisasjoner og samfunn og hvordan dette former verden nå og i tiden som kommer, og hva dette vil bety for nettopp din bransje.

    Han har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler, og har gjennom hele sin karriere jobbet med og for digitalisering og endring. Eirik ble kåret til ”Årets taler 2018” blant nesten 600 foredragsholdere på Talerlisten.

    Eirik ledet den digitale Kundeservicedagene 2021 med såpass stort engasjement at vi har invitert han tilbake igjen i 2022- Denne gang med publikum til stede i salen!

    Egil Skurdal

    Live fra utstillerområdet med gjester!

    Egil er en showman uten like. Han er et av landets absolutt største talenter innen musikalsk humor, noe han blant annet viser frem på sitt eget show på Nieu Scene. Her har han gjester som Else Kåss Furuseth og Nicolay Ramm. Under våren 2021 var han sidekick i Senkveld på TV2.

    Egil har en lynrask og jovial replikk - ikke gå glipp av hans betraktninger under "Live fra utstillerområdet" med gjester!

    Else Kåss Furuseth

    Programleder KSindeks prisutdeling

    Else Kåss Furuseth startet i radio, men beveget seg rask over i TV, hvor hun i flere år har vært programleder for Torsdag Kveld fra Nydalen, ELSE, Det er lov å være blid, Mandagsklubben og nå "Kåss til Kvelds" sammen med Markus Neby. I 2013 mottok hun Oslo bys kunstnerpris, blant annet på bakgrunn av soloforestillingen "Kondolerer".

    15 juni vil Else lede oss gjennom KSindeks prisutdeling hvor vi kårer Norges beste kundeservice!