Hopp til innhold

Kundeservicedagene 2022

Forelesere

  • Ted Souder

    Head of Industry and Retail

    Google USA

    Ted Souder har vært med på en enorm teknologisk reise de siste 25 årene som ansatt i banebrytende selskap som America online og Google, og i styrerommet ved institusjoner som 1871, verdens største private virksomhetsinkubator.

    Han er en veteran i Google! Nå som Senior executive hjelper Souder blant annet ledergrupper med å forstå den strategiske overgangen rundt digitalisering, og hvordan omfavne en ny post-Covid normal.

    Elisabeth Nissen Eide

    Head of Sustainability & Compliance

    Atea

    Elisabeth er leder for bærekraft og compliance i Atea, og brenner for hvordan teknologi kan bidra til et mer bærekraftig samfunn. Hun var en av E24s ledertalenter i 2020 og er styreleder i SIKT Alumni nettverket for unge ledere og talenter.

    Elisabeth er utdannet jurist, og har tidligere jobbet i Advokatfirmaet Haavind, Innovasjon Norge og Leger Uten Grenser.

    Henrik Syse

    Filosof og seniorforsker

    The Peace Research Institute Oslo

    Henrik Syse er filosof, forfatter og forsker- Han har en Master of Arts-grad i politisk filosofi fra Boston College og en doktorgrad i etikk fra Universitetet i Oslo. Han er seniorforsker i 50 % stilling ved PRIO (Institutt for fredsforskning) og professor i 20 % stilling ved Bjørknes Høyskole.

    Han har en bred faglig og yrkesmessig bakgrunn og ble blant annet i 2007 utpekt til en «Young Global Leader» av World Economic Forum i Davos.

    Gunnar Hovland

    Konsernsjef

    TINE SA

    Hovland er utdannet cand agric ved UMB, har MBA fra NHH, Executive Management Programme fra Insead og Artificial Intelligence: Implications on business Strategy fra MIT Management Sloan School.

    Hovland har ledererfaring fra blant annet Trondheim Kraft, Fjordkraft og BN Bank, før han ble konsernsjef i TINE i 2019.

    Hannah Snyder

    Førsteamanuensis

    Handelshøyskolen BI

    Hannah Snyder er førsteamanuensis ved institutt for markedsføring, Handelshøyskolen BI. Hun tok sin doktorgrad i Quality Technology and Management i 2016 ved Linköpings universitet.

    Hannah jobbet som foreleser i markedsføring ved UQ Business School, University of Queensland, Australia fra 2016 til 2017 og begynte på BI i 2017.

    Hennes forskningsområder er tjenestemarkedsføring med fokus på serviceinnovasjon og involvering av kunder i kreative prosesser og samskapning. Hun har publisert i Journal of Service Reseach, Journal of Business Research, Journal of Service Management og International Journal of Nursing Studies.

    Marius Moe

    Fagansvarlig Brukeropplevelse

    Posten Norge AS

    Marius Moe er UX-designer og fagsjef for brukeropplevelse i Posten. Han har en sivilingeniørgrad i industridesign fra NTNU. Fra konsulenttilværelsen innen mekanisk ingeniørarbeid peilet han karrieren etter hvert i retning brukeropplevelse og design.

    I tillegg til å skape gode kundeopplevelser har Marius et brennende engasjement for nyskapning og innovasjon.

    Monica Beate Tvedt

    Teknologidirektør

    Forte Digital AS

    Monica Beate Tvedt har vært teknologidirektør i Forte Digital siden 2020 og ledet teknologiavdelingen gjennom en vekst på over 320%. Hun startet sin karriere som dataingeniør innenfor telekom og har ledet store innovasjons -og utviklingsprosjekter i nasjonale og internasjonale virksomheter.

    Monica er lidenskapelig opptatt av å skape arbeidskultur der hver enkelt ansatt får påvirkningskraft og muligheten til å forme sin egen hverdag. Som leder brenner Monica for å bygge miljøer der alle har en stemme og er med å forme selskapet videre. Hun jobber fremdeles hands-on som utvikler i prosjekt sammen med sine medarbeidere og investerer mye tid i kunnskapsdeling internt og eksternt.

    Erik Storm

    Eier

    Digital Opptur

    Erik Storm er en digital entusiast og selverklært nerd som hjelper bedrifter med søk (SEM og SEO), samt strategi, rådgivning og analyse i den digitale verden.

    Storm er eier av Digital Opptur, og jobber med å bygge et moderne digitalt byrå. Han har i mange år hjulpet store og små bedrifter med digitalisering ved hjelp av de riktige grepene og innsats. Storm er glad i å dele kunnskap, spesielt om digital markedsføring, og han er nysgjerrig på hvordan man kan skape gode kampanjer og resultater.

    Cecilie Sand

    Head of Digital&NewBiz innovation

    Orkla Foods Norge

    Cecilie har ansvaret for Orkla Foods Norge sin nyvekst satsing, hvor hun med et dedikert team av forretningsutviklere skal skape morgendagens matvareselskap. I tillegg leder hun et digitalt markedsføringsteam med en ambisjon om at de sterke etablerte merkevarene skal bli råere på forbrukerrelasjon i digitale kanaler. Hun brenner for å «make things happen» og er stor tilhenger av design thinking, business model canvas og bruk av designsprint metodikk med tidlig testing og involvering av forbruker i innovasjonsprosessen.

    Cecilie er utdannet siviløkonom, og har foruten lang fartstid i Orkla, tidligere jobbet i REMA 1000 med utvikling av egne merkevarer, retail konsepter og markedsføringskampanjer.

    Rune Bertelsen

    Adm.direktør

    SpareBank 1 Kundesenter AS

    Rune Bertelsen adm.direktør i SpareBank 1 Kundesenter AS.
    Har lang erfaring fra lederstillinger innen bank og finans. De siste 20 årene har han etablert og ledet flere kundeservice/kundesenter. I dag er han adm.direktør i SpareBank 1 alliansens felles kundesenter med ca. 100 medarbeidere. Rune brenner for «den god kundeopplevelse» med «det lille ekstra».

    Bjarte Lyssand

    Markedsansvarlig

    CustomerTrends

    Bjarte Lyssand brenner for kundeservice, og arbeider målrettet for at dette fagfeltet skal få den statusen og annerkjennelsen det fortjener. Han har over 20 års ledererfaring, og var blant annet nordisk kundeservicedirektør for Tryg Forsikring og betalingsgiganten NETS.

    Siden 2018 har han arbeidet i CustomerTrends som deler viten og innsikt om kundeservice gjennom #kundeserviceavisen.no, #kundeservicepodcasten, nettverksgrupper, rådgivning og konsulentoppdrag. Bjarte drømmer om å utvikle prosesser som gjør det enkelt å være kunde, og han tror på en fremtid hvor arbeidsfordelingen mellom maskin og menneske vil gjøre kundeservice bedre og mer spennende.

    Bjarte er cand.polit. i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Bergen med fordypning i arbeidsøkonomi.

    Erlend Espedal

    Seniorrådgiver

    Kantar AS

    Erlend Espedal jobber til daglig med flere store selskaper innenfor kundeservice. Som en av grunnleggerne av KSindeks har han også bred innsikt over markedet generelt.

    Espedal er i bunn og grunn en teknogeek, som elsker å prate om og analysere fremtiden og fremtidens kundeservice. Han lyser opp når noen nevner smarthus, smart assistent, smart kundeservice og er ikke redd for å si sin mening. Erlend er også brennende opptatt av automatisering.

    Han har jobbet 16 år i Kantar og har en bakgrunn som Master of Science in International Business med spesialisering på Management and New Technology.

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar AS

    Finn Olav Sveinall er en av grunnleggerne av KSindeks, han er et vandrende leksikon når det gjelder kundeservice, og elsker å prate om personen på den andre enden av telefonlinja eller chatdialogen. Han er brennende opptatt av hva kunden tenker og mener.

    Enhver samtale Finn Olav har med et selskap ser han som en ypperlig mulighet for å ha som kundeserviceevaluering. FinnO som han kalles blant venner, er en trivelig sørlending, og da er det også naturlig at han elsker havet og har båt som han tøffer rundt i hver sommer.

    Eirik Norman Hansen

    Programleder for Kundeservicedagene

    Eirik Norman Hansen er en ekte og oppriktig teknologioptimist som brenner for kundeopplevelse! Eirik er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, organisasjoner og samfunn og hvordan dette former verden nå og i tiden som kommer, og hva dette vil bety for nettopp din bransje.

    Han har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler, og har gjennom hele sin karriere jobbet med og for digitalisering og endring. Eirik ble kåret til ”Årets taler 2018” blant nesten 600 foredragsholdere på Talerlisten.

    Eirik ledet den digitale Kundeservicedagene 2021 med såpass stort engasjement at vi har invitert han tilbake igjen i 2022- Denne gang med publikum til stede i salen!