Kundeservicedagene 2021

Forelesere

  • Eirik Norman Hansen

    Programleder Kundeservicedagene 2021!

    Eirik Norman Hansen er en ekte og oppriktig teknologioptimist som brenner for kundeopplevelse! Eirik er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for oss mennesker, organisasjoner og samfunn og hvordan dette former verden nå og i tiden som kommer, og hva dette vil bety for nettopp din bransje. Han har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler, og har gjennom hele sin karriere jobbet med og for digitalisering og endring. Eirik ble kåret til ”Årets taler 2018” blant nesten 600 foredragsholdere på Talerlisten, og er programleder for Kundeservicedagene 2021.

    Ole Petter Nyhaug

    Kreativ leder og partner

    Opinion

    Ole Petter er ansvarlig for trendanalyse og innovasjon og er en nysgjerrig fyr som brenner for trendanalysefaget og alt som er nytt og moderne. Han jobber spesielt med kunder innen detaljhandel, mat og drikke, merkevarer, (nye) medier, telecom og unges utdanning og karriere. Han har startet og utviklet flere selskaper innen markedsanalyse, og er en av få nordmenn som har fått innpass som rådgiver på globalt nivå for merkevarer som Coca-Cola, Unilever, Audi, Heineken, Telefonica og IKEA. Han er tildelt Norges Markedsanalyseforenings pris som "Årets Markedsanalytiker" samt utpekt som en av "Europe´s Top Youth Marketing Minds"

    Ole Petter er ansvarlig for den største norske forbrukertrendundersøkelsen, og har dermed konstant oppdatert innsikt om hva «livet etter korona» har å by på. Hva blir varige trender og hva vil ikke endres. Dette vil du blant annet få høre mer om på Kundeservicedagene.

    Aurora Voje

    Senior Data Scientist & Manager

    PwC Norway

    Aurora Voje jobber som Senior Data Scientist i PwC Consulting i Oslo hvor hun hjelper kunder med å realisere datadreven verdiskapning. Dette gjør hun gjennom å utvikle maskinlæring- og AI-løsninger for kunder. Aurora har lang fartstid innen avansert analyse og modellering fra sin doktorgrad i fysikk og arbeidserfaring som analytiker, systemutvikler, og Data Scientist.

    Eirik Solheim

    Journalist og teknologirådgiver

    NRKbeta

    Eirik Solheim jobber som teknologirådgiver og journalist i NRKbeta. Han har lang erfaring med arbeid innen medie- og teknologibransjen. Først som fotograf, redigerer, lyddesigner og produsent i NRK. Så som rådgiver innen teknologi, media og underholdning i konsulentselskapet Accenture. Han er også hyppig brukt som teknologikommentator på radio og TV. Han er ofte å høre på alt fra nitimen til P3 til Dagsnytt 18.

    Solheim er utdannet medieingeniør fra Universitetet i Stavanger. Han har hatt et lidenskapelig forhold til medier og teknologi siden han var liten. Han plukket fra hverandre ting, laget video og laget datagrafikk før folk flest visste hva datagrafikk var. Småfuglene utenfor vinduet hans blir utsatt for intens overvåking og hjemmet hans er styrt av så mange datamaskiner at han har mistet tellingen selv.

    Solheim er en ettertraktet foredragsholder både nasjonalt og internasjonalt. Han holder foredrag om teknologi, sosiale medier, innovasjon, presentasjonsteknikk og fremtidsanalyse.

    Hans Olav Bakås

    CEO

    Mat-Norge

    Hans Olav jobber med teknologi, drift, innsiktsbasert utvikling, disruptive innovasjon og strategi. Et digitalt hode, evne til å opprettholde langsiktig fokus og skape nye forretningsmodeller. Han er mentor for Universitetet i Sørøst-Norge. Kommersiell stemme når det gjelder digitalisering, automatisering og kunstig intelligens i fremtidens Fintech og Retail. Styreleder i Foreningen for kunstig intelligens og robotikk i Norge. Hans Olav har utviklet de mest avanserte og moderne kundesentrene i Norden, samt utviklet de første høyteknologiske dagligvarebutikkene.

    Tor Thorsrud Sporsem

    Forsker

    SINTEF Digital

    Tor Sporsem forsker på digital transformasjon og arbeidsmetoder for programvareutvikling. Spesielt har han studert organisasjoner og arbeidere som tar i bruk digitale verktøy og etablerte bedrifter som driver innovasjon av software-produkter. For tiden skjer mye av forskningen innenfor bank-sektoren, maritim sektor og byggebransjen.

    Irene Fauskanger

    Kundeservice Direktør

    Fjordkraft AS

    Irene Fauskanger, Kundeservice direktør i Fjordkraft As siden sommeren 2017. Irene leder en kundeserviceenhet med team i Sandefjord, Trondheim, Sortland, Kongsvinger og Bergen. I tillegg leder hun et eget opplæringsteam, og et eget team for drift og utvikling.

    Irene har lang erfaring med resultatansvar for egne avdelinger, personalledelse og salgsledelse. Før hun overtok ansvaret for kundeservice i Fjordkraft var hun i et 9 år langt forhold med Chess, Telia.

    Det handler om å leve det man sier – sitat : «For meg handler det om mennesker. Det snakker jeg om i alle sammenhenger. Dersom vi behandler hverandre og våre kunder som en venn eller et familiemedlem, så tror jeg man kommer langt bare med det»

    Tidligere arbeidserfaring inkluderer blant annet Head of Customer Operation i Chess, byråleder i American Expess, byråleder i Kilroy Travels, Key Account Manager i Radisson SAS samt salgs- og markedsdirektør i Sverre W. Monsen AS.

    Erlend Espedal

    Seniorrådgiver

    Kantar AS

    Erlend Espedal jobber til daglig med flere store selskaper innenfor kundeservice. Som en av grunnleggerne av KSindeks har han også bred innsikt over markedet generelt.

    Espedal er i bunn og grunn en teknogeek, som elsker å prate om og analysere fremtiden og fremtidens kundeservice. Han lyser opp når noen nevner smarthus, smart assistent, smart kundeservice og er ikke redd for å si sin mening. Erlend er også brennende opptatt av automatisering. Han har jobbet 16 år i Kantar og har en bakgrunn som Master of Science in International Business med spesialisering på Management and New Technology.

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar AS

    Finn Olav Sveinall er en av grunnleggerne av KSindeks, han er et vandrende leksikon når det gjelder kundeservice, og elsker å prate om personen på den andre enden av telefonlinja eller chatdialogen. Han er brennende opptatt av hva kunden tenker og mener.

    Enhver samtale Finn Olav har med et selskap ser han som en ypperlig mulighet for å ha som kundeserviceevaluering. FinnO som han kalles blant venner, er en trivelig sørlending, og da er det også naturlig at han elsker havet og har båt som han tøffer rundt i hver sommer.