Tekna - Teknisk-naturvitenskapelig forening Meny
Norsk | English
Søk

Kundeservicedagene 2020

Forelesere

  • Benedicte Brinchmann Eie - Programleder

    Senior Communications Manager

    Primus Productions AS

    Benedicte Brinchmann Eie er rådgiver og partner i Primus Productions. Hun er utdannet sivilingeniør i produktutvikling fra NTNU, og arbeider med kommunikasjon, miljø og bærekraft. Benedicte har vært med å starte og bygge opp EAT Foundation. Hun har jobbet som bærekraftansvarlig i H&M Norge og kommunikasjonsrådgiver i Stordalen Foundation, Nordic Choice Hotels og Geelmuyden.Kiese. Benedicte brenner for at flere skal finne og spre nye løsninger for en bedre fremtid.

    Benedicte er konferansier for Kundeservicedagene 2020!

    Blake Morgan

    Customer experience enthusiast

    Host of "The Modern Customer" podcast, YouTube channel and author of 2 books in customer experience

    Blake Morgan is a leader in customer experience. She is a keynote speaker and customer experience expert and author of two books on customer experience. Her second book is called “The Customer Of The Future: 10 Guiding Principles For Winning Tomorrow’s Business” (HarperCollins). Her first book was “More is More: How The Best Companies Work Harder And Go Farther To Create Knock Your Socks Off Customer Experiences.” She has worked with Accor Hotels, Accenture, Adobe, Comcast, Parker Hannifin, Ericsson, Verizon, Omron, Genentech and more. Blake is a guest lecturer at Columbia University as well as adjunct faculty at the Rutgers executive education MBA program. Blake contributes to Forbes, the Harvard Business Review and Hemispheres Magazine. She is the host of The Modern Customer Podcast and a weekly customer experience video series on YouTube.

    Stefan Hyttfors

    Futurist og forfatter

    Stefan Hyttfors er en av Nordens beste foredragsholdere. Han er en prisbelønt futurist og forfatter, og har mottatt prisen for «Årets foredragsholder» i Sverige to ganger. Stefans fengende foredrag handler i stor grad om hva som vil skje fremover, og hvordan teknologi vil endre måten vi jobber på. Temaer er disrupsjon, atferdsendringer og neste generasjons lederskap. Et foredrag med Stefan Hyttfors er både inspirerende, utfordrende og underholdene – og tvinger deltakerne til å ta stilling til endringer som kommer. Stefan har bakgrunn som journalist og økonom. Han bor i Stockholm, og holder også foredrag over hele verden.

    Anna Kirah

    Designantropolog og psykolog

    Anna Kirah er utdannet designantropolog og psykolog og er damen som snudde opp ned på Microsofts tilnærming til produktutvikling.

    I dag er hun internasjonalt anerkjent for sitt arbeid knyttet til brukervennlighet innen design, innovasjon og organisatorisk endring, det vil si å sette kundens behov først. Hun har blant annet vært analytiker hos Boeing og sjefsdesignantropolog i Microsoft.

    (Fotograf, Stein Bjørge)

    Tor Wallin Andreassen

    Professor og leder av Senter for Tjenesteinnovasjon

    Norges Handelshøyskole

    Tor Wallin Andreassen, PhD, er professor og leder av Senter for Tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole.

    Han har bakgrunn fra næringslivet og ulike universiteter og handelshøyskoler: Handelshøyskolen BI, Vanderbilt University, University of Queensland, og University of Maryland. Han har hatt forskningsopphold ved Stanford University og Maastrich University.

    Andreassen har publisert en rekke vitenskapelige artikler og lærebøker og vunnet flere priser for sin forskning. Han har sin utdanning fra Norges Handelshøyskole, Handelshøyskolen BI, og Stockholm University – school of business.

    Mette Hopsdal

    DNA-direktør

    ICE Norge

    Mette Hopsdal en erfaren organisasjonsutvikler med bakgrunn fra markedsledende kjeder som SATS, Elixia, Christiania Glasmagasin, Synsam og nå sist – i Ice, hvor hun innehar stillingen som Norges første DNA-direktør. Med lang erfaring innen ledelse, drift, salg, medarbeider- og lederutvikling, erfarer hun at de viktigste suksesskriteriene for fremgang og resultatutvikling alltid har sammenheng med bedrifters fokus på utvikling av medarbeidere, ledere og teams kultur, dets DNA. I den nyopprettede rollen som DNA-direktør er Mette blant annet ansvarlig for implementering av aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW) og digitalt arbeidssett, og for hvordan ledere og medarbeidere i Ice går fremtidens arbeidsliv i møte, slik at de igjen kan levere optimalt til kundene sine.

    Agnete Husebye

    Én av Norges mest populære YouTube-ere!

    Agnete, kjent som Agnetesh på sosiale medier, har blitt kjent på YouTube for sine morsomme videoer og har over 100 000 faste abonnenter. Agnete elsker å underholde, og er over gjennomsnittet interessert i det tekniske og teoretiske ved videoproduksjon og historiefortelling. Ved siden av å drive sin egen kanal studerer hun filmproduksjon på TV-skolen i Lillehammer. Hun lager en del innhold for NRK, og har blant annet jobbet for flere tv-programmer som NRK Newton og MPGjr. Hun har også skrevet boken Agnetesh hacker (voksen)livet!

    Nygaard Kim

    Leder, innhold og synlighet

    Metro Branding

    Kim Nygaard er leder for Innhold & synlighet i kommunikasjonsbyrået Metro Branding. Han holder mye foredrag om digitalmarkedsføring, merkevarebygging anno 2019 og innholdsmarkedsføring på målgruppen premisser. Kim er en entusiastisk foredragsholder som mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform. Hans spesialitet er å gjøre komplekse problemstillinger forståelige for «folk flest» – som ikke nødvendigvis jobber med digital markedsføring til daglig. Tidligere jobbet Kim i verdens ledende Performance Marketing-byrå – iProspect – som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO).

    Arash Saidi

    Medgrunnlegger og produktansvarlig

    Kindly

    Arash grunnla Kindly mens han fremdeles gikk på masterstudiet i informatikk, hvor han hovedsakelig fokuserte på naturlig språkbehandling og kunstig intelligens. Han har også en mastergrad i Asia- og Midtøsten-studier fra Universitetet i Oslo, med fokus på kinesisk, og han har i tillegg studert kinesisk språk, litteratur og filosofi på Peking University i Kina. I Kindly har Arash spesielt bidratt med idéen om å utvikle en språkteknologisk plattform for automatisering av kundedialog. Dette ble til Kindly, en plattform som forenkler utformingen av chatbotter.

    Per Arne Villadsen

    Administrernde direktør

    Berg-Hansen Reisebureau AS

    Berg-Hansen mottok prisen for Norges beste kundeservice på fjorårets konferanse. Per Arne kommer for å dele av sin erfaring og fortelle hvordan de har jobbet for å bli best på kundeservice!

    Bjørn Bergholt

    Leder, Conversational AI & Chatbot

    AVO Consulting AS

    Bjørn leder tjenesteområdet «Conversational AI & Chatbot» i Avo Consulting og er blant de personene i Norden med klart mest erfaring innen innføring av denne type teknologi. Han har jobbet spesielt mye med de strategiske aspektene relatert til innføring av transformative teknologier, og har ledet gjennomføringen av flere krevende og omfattende automatiseringsinitiativ i en rekke ulike bransjer i Norden.

    Torkjel Landås

    Leder, Digital Transformation

    Avo Consulting AS

    Torkjel er leder for «Digital Transformation» i Avo Consulting og har opparbeidet seg en unik kompetanse på hvordan kombinasjonen av god gammeldags forbedringsarbeid sammen med innovativ teknologi kan transformere kundeservice. Han brenner for problemløsning og arbeid for å maksimere verdi i ethvert kontaktpunkt med kunder, og samtidig skape engasjerende og lærerike arbeidsplasser.

    Signe Elisabeth Eggan

    Manager Customer Experience

    Volvo

    Volvo har de to siste årene gått til topps i Norsk Kundebarometer og merkets forhandlere har Norges mest fornøyde kunder. Satsingen på gode kundeopplevelser ledes i dag av Customer Experience Manager i Volvo Car Norway, Signe Elisabeth Eggan. Hun har lang fartstid i bilbransjen og har de siste årene jobbet med utvikling av servicemarkedet i norsk Volvo-handel. Eggan er brennende opptatt av å ta vare menneskene i en mer og mer digital verden, og mener at det er oppskriften for å skape gode kundeopplevelser.

    Marius Røstad

    Leder, Nye kundetjenester

    Ruter AS

    Marius leder avdelingen Nye kundetjenester i Ruter der han er ansvarlig for å bidra til å lage helhetlige kundetjenester som leverer på mobilitetsbehovet til innbyggerne i regionen. De har utviklet målbildet til kundeopplevelsen og veikartet for å komme dit. Nå jobber de med å realisere dette. Før dette kom han fra oppstartsselskapet Nimber, der han som produktansvarlig brukte kundeorientering til å bygge opp en plattform innen delingsøkonomi der folk kunne ta med seg noe for andre. Fokuset hans er på sømløse kundeopplevelser, og grenselandet mellom fysiske og digitale opplevelser.

    Cathrine Elgin

    Administrerende direktør

    Go-Ahead Norge AS

    Cathrine Elgin har jobbet innenfor jernbanen siden 2002, i roller innen NSB, NSB Gjøvikbanen og Flytoget. I de to sistnevnte selskapene har hun fylt rollen som sikkerhetssjef. De siste 2 1/2 årene har hun vært engasjert som tilbudsansvarlig for Go-Ahead Nordic i konkurranseutsetting av jernbane i Norge. Hun er sivilingeniør av bakgrunn innen maskin, med fokus på ledelse, organisasjon og sikkerhet. I tillegg har hun påbygning fra BI med fokus på strategisk ledelse. Cathrine kommer er ansatt som administrerende direktør i Go-Ahead Norge AS.

    Ivar Sorknes

    Senior rådgiver forretningsutvikling

    Telenor Norge

    Ivar har blant annet jobbet med Smart kommune-programmet til Telenor, hvor kommunale tjenester utvikles med en digital verktøykasse. Han jobber med hvordan kommuner vil kunne få økt innsikt ved hjelp av ny teknologi for å kunne tilby bedre «kundeservice» for innbyggerne, næringsliv og besøkende.

    Erlend Espedal

    Senior Consultant and Business Developer

    Kantar

    Erlend Espedal jobber til daglig med flere store selskaper innenfor kundeservice. Som en av grunnleggerne av KSindeks har han også bred innsikt over markedet generelt.

    Espedal er i bunn og grunn en teknogeek, som elsker å prate om og analysere fremtiden og fremtidens kundeservice. Han lyser opp når noen nevner smarthus, smart assistent, smart kundeservice og er ikke redd for å si sin mening. Erlend er også brennende opptatt av automatisering. Han har jobbet 14 år i Kantar TNS og har en bakgrunn som Master of Science in International Business med spesialisering på Management and New Technology.

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar

    Finn Olav Sveinall er en av grunnleggerne av KSindeks, han er et vandrende leksikon når det gjelder kundeservice, og elsker å prate om personen på den andre enden av telefonlinja eller chatdialogen. Han er brennende opptatt av hva kunden tenker og mener.

    Enhver samtale Finn Olav har med et selskap ser han som en ypperlig mulighet for å ha som kundeserviceevaluering. FinnO som han kalles blant venner, er en trivelig sørlending, og da er det også naturlig at han elsker havet og har båt som han tøffer rundt i hver sommer.

    Lene Moe Bjørkheim - Fasilitator workshop

    Seniorkonsulent

    Scandinavian Technology Institute AS

    Lene Moe Bjørkheim har 20 års erfaring fra å jobbe i eller med kundeservice, og de siste 6 årene har hun jobbet med rådgivning og opplæring av medarbeidere og ledere. Lene er ansvarlig for det kundeservicefaglige innholdet STI produserer i sin digitale læringsplattform.

    Bjørn Kalkdijk - Fasilitator workshop

    Learning and development consultant

    Scandinavian Technology Institute AS

    Bjørn Kalkdijk har lang erfaring med å implementere ny teknologi, og har de siste årene hjulpet sine kunder til suksess i sitt digitale læringsunivers. Kunder som Olivia og Wikborg Rein kan ikke få skrytt nok av denne dyktige konsulenten.

    Vegard Andersen

    Principal Advisor Service Delivery

    Norwegian Air Shuttle ASA

    Rune Bertelsen

    Adm.direktør

    Sparebank 1 Kundesenter AS

    Mario Cocozza

    Innovation manager

    Puzzel

    Mario har en lang fartstid i Telekombransjen hvor han har jobbet i internasjonale selskaper med produktutvikling og innovasjon. Mario jobber i dag med å se på nye teknologier som AI, maskinlæring, NLU og Chatbots. Med en entusiastisk glød bryter han ned kompliserte teknologiske temaer og gjøre det forståelig og praktisk anvendelig. I Puzzel jobber han med å se på hvordan kunstig intelligens kan assistere menneskelig samhandling.

    Kristoffer Lundnes

    Vice President Innovation

    Puzzel

    Kristoffer har nesten 20 års erfaring med arbeid innen kundedialog. Han har en mastergrad fra BI innen ledelse og innovasjon. I rollen som leder av innovasjon har han arbeidet med mange av de største bedriftene i Norge og Norden innenfor kundedialog. Kristoffer er opptatt av innovasjon som gir direkte verdi til kundene i motsetning til fokus på selve teknologien. Kristoffer har tidligere erfaring fra selskapene Intelecom, Carrot og Enitel.