Tekna - Teknisk-naturvitenskapelig forening Meny
Norsk | English
Søk

Kundeservicedagene 2019

Forelesere

  • Lior Arussy

    CEO, foredragsholder og forfatter

    Strativity Group

    En av verdens fremste eksperter innen kundeopplevelser, kundesentrering og transformasjon kommer til Kundeservicedagene 2019!

    Lior Arussy er kjent for å omvende organisasjoner fra en produktdrevet tankegang til fullstendig kundesentrering. Han har blant annet jobbet med verdensledende merkevarer som Mercedes-Benz, Royal Caribbean Cruises, Delta Air Lines, Thomson Reuters, MasterCard, Novo Nordisk og Walmart. Arussys metodikk sørget for at Mercedes-Benz posisjonerte seg som nummer én innen kundetilfredshet i løpet av to år. Et annet europeisk selskap innen logistikk gikk fra 3 til 44 prosent årlig organisk vekst på bare to år.

    I tillegg til å hjelpe virksomheter til kundesentrert suksess er Arussy også en aktiv forfatter med hele syv bøker på merittlisten. Den siste boken, Next is Now, ble publisert i mai 2018 og gjør Arussy høyaktuell for Kundeservicedagene 2019. Han har publisert over 3000 internasjonale artikler, blant annet i Harvard Business Review og Chief Executive Media hvor han er fast bidragsyter. Arussys prestasjoner er blitt anerkjent av ledende presse som ABC, The Wall Street Journal, Financial Times, The Times of London og MSNBC.

    Arussy blir forøvrig beskrevet av Fast Company Founding-redaktør William C. Taylor som «en av de mest proaktive forretningstenkerne jeg kjenner». I tillegg er prestasjonene hans blitt anerkjent av Consulting Magazine, som kåret firmaet hans til One of the Seven Small Jewels in 2017 og et av de hurtigst voksende konsulentvirksomhetene de siste tre årene (2015-2017). Arussy er også blitt kåret til nummer to i Top Global Guru in Customer Service av Global Gurus. Han sitter ellers i styret og ledelsen for CX@Rutgers og styret til Loyalty360. I tillegg til mye, mye mer.

    Niklas Modig

    Forfatter, foredragsholder og forsker

    Stockholm School of Economics

    Møt Europas ledestjerne innen lean og driftsstyring på Kundeservicedagene 2019!

    Niklas Modig er forsker ved Center for Innovation and Operations Management ved Stockholm School of Economics. Han har over en lengre periode bodd i Japan, og leser, skriver og snakker språket flytende. Fra 2006 til 2008 var Modig gjesteforsker ved Center of Excellence – Manufacturing Management Research ved universitetet i Tokyo, hvor han forsket sammen med den ledende Toyota-professoren Takahiro Fujimoto. Som første, og eneste, utenlandske forsker fikk Modig tilgang til å gjennomføre en studie av Toyota Motor Corporations unike servicesystemer.

    Modigs hovedforskning fokuserer på hvordan driftsoptimering blir anvendt og integrert i hele verdikjeden i virksomheter. I tillegg har han utarbeidet lean-endringsledelseskonsepter som over hundrevis av lederteam har tatt i bruk. Parallelt forsker Modig på endringsledelse, undervisning og kompetanseutvikling. Han har vunnet en rekke priser, og er ansett som en av de mest inspirerende foredragsholderne innen sitt felt. For tiden jobber han også med flere multinasjonale virksomheter innen ulike bransjer som bilindustri, telekom, IT, konstruksjon, olje & gass, finans og forsikring.

    Modig er i dag en internasjonal foredragsholder, og har holdt over 800 foredrag i 40 ulike land. Han er forfatter bak den bestselgende boken Dette er Lean – løsningen på effektivitetsparadokset. Boken er oversatt til 16 språk, og solgt i hele 220 000 eksemplarer.

    På Kundeservicedagene vil Modig utfordre hvordan virksomheter jobber med effektivisering, og gi deg suksessformelen for å knekke effektiviseringsparadokset. Gled deg til et spennende og tankevekkende foredrag du kan ta i bruk med det samme!

    Nina Rosnæs

    Høyskolelektor, Institutt for markedsføring

    Handelshøyskolen BI

    Nina Ronæs er høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI, Institutt for markedsføring. Hun er nasjonalt fagansvarlig for fagene Forbrukeratferd og Service & Innovasjon og underviser på flere studieretninger innen fagfeltet markedsføring.

    Hun er glødende opptatt av kundebehandling og har nylig publisert en artikkel om forbrukertrender.

    Nina er en engasjert foredragsholder og vil på KSD19 vil Nina snakke om hvilke forventinger kunden har til din virksomhet, hvordan du kan skaffe deg nødvendig kundeinnsikt for å forstå kunden, og møte de nye forventingene.

    Trygve K. Halvorsen

    Digital Strategy Lead

    Accenture

    Trygve Halvorsen leder Digital Strategy i Accenture Norge, og vil på Kundeservicedagene presentere Accenture Technology Vision.

    Gjennom arbeid med strategirådgivning i ulike bransjer og bedrifter har han bred erfaring med hvordan bruk av ny teknologi driver frem nye forretningsmodeller, kundeopplevelser og plattformer.

    Hanne Norstrøm-Ness

    Markedsdirektør

    Vipps

    Med erfaring fra både nysatsninger og sterke merkevarer som Opera Software, FINN.no og nå i Vipps, har Hanne en verktøykasse fra områder der teknologi bidrar til reell forenkling og problemløsning for folk flest. Med stort engasjement for forenkling i hverdagen, sier hun selv at arbeidet med fremtidens løsninger for betaling og ID er ett av de mest spennende områdene hun kan jobbe med akkurat nå.

    Codruta Gamulea

    Product Manager

    Bakken & Bæck

    Anders Dysvik

    Professor - Institutt for ledelse og organisasjon

    Handelshøyskolen BI

    Kristian Surén

    Kundedirektør

    Viasat Norge

    Kristian har bred erfaring innen salg, CRM og kundeservice og brenner for det å skape gode kundeopplevelser i hele kundereisen. Hans hovedoppgave har de siste årene vært å utvikle Viasat til å bli mer kundesentrisk på en smart og kostnadseffektiv måte.

    Maren Sofie Sivertsen

    Business Designer

    Creuna AS

    Maren Sofie jobber som business designer i Creuna sin avdeling for strategisk rådgivning og vil på kundeservicedagene lede workshopen Få kontroll på kundereisen i egen virksomhet

    Hun har bred erfaring fra praktisk bruk av kundereise som verktøy i ulike bransjer og til ulike formål og gjort kundereisekartlegging i mange bedrifter. Hun er opptatt av hvordan man skal lykkes med kundereisekartleggingen i egen virksomhet og hvordan man best mulig jobber med verktøyet for å få ut verdien av det, og vil dele sine erfaringer om hva som fungerer og hva som skal til for å lykkes.

    Hannah Snyder

    Assistant Professor, Institutt for markedsføring

    Handelshøyskolen BI

    Hannah er har en PHD i Quality Technology and Management fra Linköpings universitet, og underviser og forsker på Handelshøyskolen BI, insitutt for markedsføring. Hannah forsker på kundeoppførsel, kundeopplevelser og tjenesteinnovasjon.

    På årets konferanse vil Hannah dele av sin forskning om kunder som lyver. Hun vil forklare hvorfor kunder lyver i møtet med servicefunksjoner, og hvilke konsekvenser dette kan ha for din virksomhet. Lær deg hvordan du kan og bør håndtere kundeløgner.

    Axel Borge

    CEO

    Sesam

    Axel store lidenskap er alle de mulighetene som åpner seg hvis man har riktige data til rett tid. Axel leder den norskutviklede dataplattformen Sesam, og har 25 års erfaring fra IT bransjen blant annet som utvikler, arkitekt og gründer. Axel har vært aktiv i utviklingen av datadrevne tjenester de siste 10 årene, og har brukt denne erfaringen for å bygge skytjenesten Sesam.

    Axels visjon er å demokratisere data, og han ser på GDPR som en fantastisk mulighet for enkeltmennesker å få tilbake kontrollen over egne data, samtidig som det gir seriøse virksomheter unike muligheter til å bruke data til innovasjon.

    Ragnhild Halvorsrud

    Seniorforsker, Software and Service Innovation

    SINTEF AS

    Jørgen Bergstad

    Manager

    Sprint Consulting AS

    Jørgen Bergstad er er siviløkonom fra NHH og Boston University og jobber i dag som Manager i Sprint Consulting.

    Han har bred erfaring med organisasjonsutvikling og forbedringsarbeid innen kundeservice fra ulike bransjer som blant annet media, hotellvirksomhet, reiseliv og offentlig forvaltning. Han har også vært kurs- og opplæringsansvarlig for ledere og medarbeidere i større organisasjonsutviklingsinitiativer, og er spesielt interessert i å hjelpe i organisasjoner med å realisere forbedringer innen kundeservicedimensjonen gjennom bruk av ny teknologi.

    På Kundeservicedagene vil Jørgen lede workshopen Ønsker du å ta din kundeservice til et nytt nivå? – Praktisk modenhetsanalyse av kundeserviceområdet.

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar TNS AS

    Finn Olav Sveinall er også en av grunnleggerne av KSindeks, han er et vandrende leksikon når det gjelder kundeservice, og elsker å prate om personen på den andre enden av telefonlinja eller chatdialogen. Han er brennende opptatt av hva kunden tenker og mener.

    Enhver samtale Finn Olav har med et selskap ser han som en ypperlig mulighet for å ha som kundeserviceevaluering. FinnO som han kalles blant venner, er en trivelig sørlending, og da er det også naturlig at han elsker havet og har båt som han tøffer rundt i hver sommer.

    Fredrik Lemming

    Senior Manager

    Telia Company AB

    Fredrik har jobbet med kundeopplevelser, og møtet mellom virksomheten og kunden i over 18 år. Kjernekompetansen til Fredrik er Customer Experience Management (CEM) og noe han brenner ekstra mye for.

    Espedal Erlend

    Senior Consultant and Business Developer

    Kantar TNS

    Erlend Espedal jobber til daglig med flere store selskaper innenfor kundeservice. Som en av grunnleggerne av KSindeks har han også bred innsikt over markedet generelt.

    Espedal er i bunn og grunn en teknogeek, som elsker å prate om og analysere fremtiden og fremtidens kundeservice. Han lyser opp når noen nevner smarthus, smart assistent, smart kundeservice og er ikke redd for å si sin mening. Erlend er også brennende opptatt av automatisering. Han har jobbet 14 år i Kantar TNS og har en bakgrunn som Master of Science in International Business med spesialisering på Management and New Technology.