Tekna - Teknisk-naturvitenskapelig forening Meny
Norsk | English
Søk

Kundeservicedagene 2018

Forelesere

  • Rik Vera

    Partner & CEO

    Nexxworks

    Rik Vera is a renowned thought-leader, advisor and lecturer on the topics of customer-centricity, change management, sales and marketing. Having gathered years of C-level experience in sales and marketing related functions, he now inspires companies to develop customer-centric strategies fit for a connected world.

    In 2015 he and his business partners Peter Hinssen and Steven Van Belleghem started nexxworks, where Rik is CEO. They travel the world, inspiring companies how to lead in the New Digital World, taking business leaders to innovation hubs like Silicon Valley, ignite frustrated enthusiasts with innovative bootcamps, but above all they encourage companies to get ready for the day after tomorrow.

    Merijn te Booij

    Chief Marketing Officer

    Genesys

    Merijn te Booij is the chief marketing officer at Genesys and customer experience expert.

    Renown for his ability to communicate the big picture.

    Merijn leads the global marketing and product management organization of Genesys. He is responsible for the development and execution of Genesys’ technology vision, product strategy and go-to-market strategies to drive continued business growth and brand awareness. Merijns’ combines marketing and product strategy and is part of a sustained organizational strategy to enhance customer focus and innovation.

    Merijn has extensive experience in running contact centers, having managed contact center operations for the Dutch Automobile Association in Holland. Merijn joined Genesys in 2000 as a sales consultant for its Europe, Middle East, and Africa region. He also served as vice president of professional services prior to his current role, creating and leading the Genesys Business Consulting practice.

    Benja Stig Fagerland

    Konferansier

    Årets konferansier er Benja Stig Fagerland. Benja er en prisbelønnet, internasjonal foredragsholder, konferansier og forfatter. Hun er Høgskolelektor på Høgskolen i Sørøst-Norge og ble i 2016 nominert til finalen til Morgenbladets ti mest fantastiske forelesere i Norge. Hun har mottatt flere internasjonale priser for sitt arbeid og er bl. a. utnevnt til en av 12 «women inspiring Europe», av European Institute for Gender Equality (EIGE), samt mottatt den europeiske prisen «Highly Commended» European Diversity Awards, i kategorien: «Campaigner Of The Year». Hun er i Norge bl.a. kjent som kvinnen som initierte og startet opp NHOs Female Future prosjekt og har ofte blitt sitert av toneangivende medier som The Guardian, Der Spiegel, The New York Times, ABC News, BBC World m.fl.

    Vegard Kolbjørnsrud

    Postdoktor i strategi & seniorforsker

    Handelshøyskolen BI & Accenture

    Vegard Kolbjørnsrud er postdoktor i strategi ved Handelshøyskolen BI og seniorforsker i Accenture. Han forsker, underviser og rådgir innen strategi, nye organisasjonsformer, styring av samhandling, digitalisering og kunstig intelligens. Kolbjørnsrud har nylig publisert i tidsskrift som Harvard Business Review, Strategic Organization og Strategy & Leadership og forskningen hans har blitt dekket i flere medier.

    På Kundeservicedagene 2018 vil han åpne sporet «Kunstig intelligens og automatisering» med foredraget «Ledelse av intelligente maskiner og mennesker.» Gled deg til et spennende foredrag om hvordan kunstig intelligens vil påvirke lederrollen og hvordan den nye arbeidshverdagen vil se ut.

    Henry Vaage Iversen

    Medgründer & CMO

    Boost AI AS

    Henry Vaage Iversen er en av visjonærene og gründerne bak Boost AI, som har gjennom algoritmer skapt den virtuelle assistenten “James”. På bare ett år har Boost AI tatt bank og finansmarkedet i Norge med storm, og ekspanderer stadig til nye land og bransjer som tele, transport, detaljhandel og offentlig forvaltning. Utdannet siviløkonom, med spesialisering innen ledelse og innovasjon, har Henry ansvar for satsingen mot nye markeder.

    Med visjonen om å bygge den beste og mest intuitive menneskelige agenten på markedet, er Henry også hands on angående videreutviklingen av James. James snakker i dag flere språk, håndterer kundehenvendelser effektivt med god kvalitet, jobber 365 dager i året, og skjønner om du er irritert eller glad. Møt Henry og James i sporet "Kunstig intelligens & automatisering."

    Tove Skarsheim

    Leder kundesenter, Privatmarkedet

    IF

    Tove Skarsheim er leder for Ifs kundesenter i privatmarkedet. Hun er brennende engasjert i ledelse og medarbeiderskap, og hvordan man gjennom fokus på mennesker i organisasjonen virkelig kan påvirke det økonomiske resultatet.

    Hun har gjennom de siste årene ledet en stor endringsprosess i kundesenteret i If hvor de har gått fra å være en tradisjonell målstyrt organisasjon til å jobbe virkelig kundeorientert, endret måten å lede på og fjernet alle individuelle insentiver.

    Tove har tidligere bakgrunn fra merkevarebygging både i Norge og internasjonalt, og bruker mye av sin markeds- og kommunikasjonserfaring inn i arbeidet som leder. Store organisasjoner trenger et felles mål og mening med det arbeidet hver og en gjør hver dag, og hvordan ledere lykkes med sin kommunikasjon i organisasjonen for å få med massene er avgjørende for om organisasjonen klarer å endre kurs.

    Marie-Helen Hopland

    Leder kundeprosesser og konsepter forsikringsoppgjør

    SpareBank 1 Forsikring AS

    Jan Thomas Lerstein

    Business Architect

    DNB ASA

    Finn Olav Sveinall

    Senior Consultant

    Kantar TNS AS

    Finn Olav Sveinall har som medansvarlig for KSindeks og konsulent innenfor kundeservice trolig den beste pulsen på kundeservicemarkedet i dag. Han har de siste tolv årene jobbet med kundeservice blant de største norske bedriftene. Han er ansvarlig for godt over en million kundeintervjuer, og er benyttet som foredragsholder på flere seminarer. Finn Olav presenterer for sjette året på rad utviklingen av norsk kundeservice. Har kundene blitt mer eller mindre fornøyd? Hva forventer kundene av kundeservice i dag? Hvor er kunden når de kontakter selskapet? Alt dette og mer til vet Finn Olav, og kommer til å presenterer på seminaret.

    Camilla A C Tepfers

    partner

    inFuture AS

    Camilla AC Tepfers er partner og gründer i rådgivnings- og analyseselskapet inFuture. Hun har jobbet med fremtidsstudier og tjenesteinnovasjon de siste 16 årene. Hun innehar flere styreverv. Hun har blant annet sittet i ulike styrer og styreutvalg i Forskningsrådet de siste 13 årene. Hun har skrevet en rekke bøker. Hun skrev for eksempel den første, norske boken om e-handel i 1997. I 2001 skrev hun boken Konsumentkrigen. Den handlet blant annet om sosiale media, lenge før Facebook hadde fått sin første bruker.

    På Kundeservicedagene vil Camilla holde foredraget "Hva byr fremtiden på?Norge mot 2030." Se frem til et fremtidsrettet og spennende foredrag om de viktigste teknologitrendene vi står ovenfor.

    Odd Lambersøy

    Leder, EVRY Norges kundesenter

    EVRY Norge AS

    Marius Røstad

    Tjenesteutvikler, Nye kundetjenester

    Ruter AS

    Marius er tjenesteutvikler i Ruter AS, der han er ansvarlig for kundeopplevelse på nye kundetjenester for selskapet. Han kommer før det fra oppstartselskapet Nimber, der han som produktansvarlig brukte kundeorientering til å bygge opp en plattform innen delingsøkonomi der folk kunne ta med seg noe for andre. Fokuset hans er på sømløse kundeopplevelser, og grenselandet mellom fysiske og digitale opplevelser.

    Ove Dalen

    Netlife Research

    Ove regnes som en av landets fremste eksperter på kundeopplevelse og er faglig leder i Netlife Design. Han jobber til daglig med strategi og forretningsutvikling i digitale flater for noen av landets største merkevarer.

    Ove brenner for gode kundeopplevelser og hva slags muligheter dette gir for innovasjon og nye forretningsmodeller. Han har gitt ut tre bøker om digitalarbeid og kommunikasjon. I 2015 kom den foreløpig siste, "Digital strategi for alle", på Fagbokforlaget.

    Marthine Five-fremstad

    Head of Customer Care

    Danske Bank

    Marthine er Head of Contact Center i Danske Bank og sitter i ledergruppen i Personal Banking. Hun har hatt personalansvar siden var 29 år og leder nå en enhet med 70 stykker i Danske Bank. Marthine kom i topp 10 under Assessits kåring av Årets unge ledere i 2016, og nådde opp til topp 10 kåringen av årets ledertalent i Trondheimsregionen 2017.

    Hun beskrives som strategisk, handlekraftig, forretningsorientert, ekstremt engasjert, nysgjerrige og setter stor pris på når hun og teamet sammen når målene sine. Marthine brenner for å bidra til at kollegaene lykkes, at man har ekte arbeidsglede, innovasjon og samhandling.

    Ted Matthews

    Phd research fellow and service designer

    Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo

    Anders Skoe

    Administrerende direktør

    FINN.no

    Anders Skoe er administrerende direktør i FINN.no. Anders har vært i FINN siden 2010. I FINN bygde han først opp et innsiktsmiljø, så gikk han videre til rollen som CFO og ble så adm.dir. i 2016. Før han kom til FINN tilbrakte Anders mange år i USA. Han startet sin karriere i et startup selskap i Silicon Valley (erfaringen ga mer læring enn påfyll på bankkontoen) og så jobbet han fem år i Google. Han har en MSc i Electrical Engineering fra Stanford University og har tatt videreutdanning ved INSEAD.

    Han er brennende opptatt av hvordan teknologi kan gjøre folks hverdag enklere og skape et mer bærekraftig samfunn. Anders fokuserer på å mobilisere ansatte i hele organisasjonen i innovasjons- og forbedringsarbeid, og ser på dette som en av suksessfaktorene for at FINN.no lykkes år etter år.

    Peter Thomasson

    Advisory Business Solutions Manager

    SAS Institute AS

    As a Business Advisor in the Customer Insight space, Peter has gathered experience from many of the larger companies in the Nordics. He has 25 years of experience in CRM with the latest 15 spent helping companies deploy Customer Insight in core business processes to drive a customer centric strategy.

    Understanding your customers current and likely future behavior will translate into relevant and optimal customer interactions. At Kundeservicedagene Peter will share his knowledge on how businesses today use data and analytics to create Customer Insights and how this is used for real-time decisions.