Kurset gjennomføres digitalt enten via Zoom og det legges opp til mye interaksjon. Du vil i forkant få tilsendt lenke og mer informasjon.
I digitaliseringsstrategien for offentlig sektor 2019 – 2025 settes det fokus på at offentlig sektor må øke sin evne til å jobbe effektivt, smidig og innovativt slik at nye arbeidsmåter og prosesser kan tas i bruk.
Dette betyr endring og utvikling av mennesker, organisasjoner og systemer. Det krever et fleksibelt lederskap, men også kompetanse til å jobbe innovativt og systematisk med varige endringer og gode løsninger.
For deg som er leder eller ansvarlig for andre medarbeidere er det spesielt menneskene i en endring som er viktig for å lykkes.
Kurset gir deg svar på:
- Hva er typiske faktorer som hindrer eller utfordrer endringsprosesser i en virksomhet?
- Hva kan du gjøre for å skape varig endring og utvikling?
- Hvilke verktøy og hvilken kompetanse trenger du?
I løpet av disse to dagene vil du få helt konkret kompetanse og konkrete verktøy til å bruke for å jobbe systematisk med endring og endringsprosesser.
Du vil være i stand til å:
- Arbeide systematisk med endring på individ- og organisasjonsnivå.
- Forstå de sentrale prinsippene som må ivaretas for at varig endring skal skje.
- Bruke en arbeidsmodell for å sikre fremdrift i endringsprosesser
Innholdet baserer seg på nyere forskning og kursholdernes lange erfaring fra arbeid med utviklings- og endringsprosesser i både private og offentlige virksomheter.
Målgruppe:
Kurset passer for ledere og andre som skal jobbe med endrings- og utviklingsprosesser uavhengig av om du jobber i privat eller offentlig sektor.
Meld deg på her
Dette er et Tekna Premium-kurs utviklet i tett samarbeid med våre dyktigste fageksperter.
Les mer om Tekna premium her!