
Tema: Ledelse og utvikling
Læringslunsj: Hvordan gi, og ta imot, tilbakemeldinger?
Du var kjempeflink! Hvordan var jeg? Hvorfor er det så vanskelig å ta imot tilbakemeldinger fra andre? Det er ikke noe særlig lettere å gi dem til andre heller.
Veien kan være kort til misforståelser og såre føtter. Samtidig vil vi jo gjerne utvikle oss og lære. Hvordan kan vi hjelpe hverandre til det?
Kathrine Aspaas (bildet) forklarer hvorfor tilbakemeldinger er så vanskelig å ta imot, og ikke minst hvordan du kan bli bedre på både å ta imot og gi tilbakemeldinger.
Om foredragsholder
Kathrine har skrevet tre bestselgende bøker, blant annet Raushetens Tid (2012) og Rosa er den nye Pønken (2015). For tiden er hun aktuell med boken Den emosjonelle revolusjon, om følelsenes økende betydning i arbeidslivet, samfunnslivet og livet generelt. Hun eier og driver landets første emosjonelle treningsstudio, der hun hjelper ledere og ansatte til å gjøre alle følelser til sin styrke. Over 12.000 mennesker har meldt seg inn siden starten i 2018.
Aspaas er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH) i Bergen, med en master i internasjonal politikk fra New York. Hun er kjent som kommentator og lederskribent i Aftenposten gjennom mange år, og har 25 års erfaring som økonomijournalist.
Læringslunsj
Dette arrangementet er del av en serie med digitale lunsjpauser med faglig påfyll hvor søkelyset er på deg som medarbeider. Målsetningen er å gi deg litt påfyll, inspirasjon og noen konkrete tips for å ha det bra på jobb og utvikle deg som medarbeider.