Vinner av Kundeserviceprisen 2018

Reisebyrået Berg-Hansen vant hovedprisen for Norges beste kundeservice 2018 under Kundeservicedagene i Oslo.

Årets kundeservicepris deles ut hvert år under Kundeservicedagene. De syv bransjevinnerne og hovedvinneren av Årets kundeservice-pris kåres basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte om hvordan de opplevde kundeservicen til selskapet de sist har vært i kontakt med i løpet av de siste 14 dagene.

Kantar TNS spør 40 000 kunder hvert år og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar TNS i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft.

Berg-Hansen var nominert i kategorien Reise sammen med Egencia og Ving. De endte med å vinne ikke bare sin egen bransjekategori, men også selve hovedprisen for Årets beste kundeservice 2019.

Klar vinner

– Berg-Hansen utmerker seg rett og slett særdeles positivt, både innenfor reisesegmentet og på tvers av alle bransjer. KSindeks viser at kundene opplever at personlig service sitter i høysetet hos Berg-Hansen. Særlig mye bedre tilbakemelding kan man som selskap ikke få, Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Sveinall trekker frem flere områder hvor Berg-Hansen briljerer på kundeservice-siden. – Hos Berg-Hansen får alle løst saken sin. Det viser tilbakemeldingene fra kundene. Dét er viktig, fordi vi vet at løsningsgrad er hovednøkkelen til høy kundetilfredshet. Så høy løsningsgrad vi ser hos Berg-Hansen er imidlertid sjeldent. Husk at blant norske bedrifter som helhet er ikke løsningsgraden høyere enn 62 prosent, forklarer han.

Kundene fremhever også at Berg-Hansen har døgnåpen kundeservice, gode nettsider og en måte å besvare eposter på som andre selskaper bør lære av.

Publisert: 31. januar 2019