Tekna ansetter markedsdirektør og markedssjef

Helene Johnsen er ansatt som ny direktør for markeds -og medlemsservice og Markus Myhre som markedssjef i Tekna.

Tekna er den største mastergradsforeningen i Norge og organiserer 78 500 vitebegjærlige medlemmer innen teknologi, realfag og naturvitenskap. 

- Vi har ambisiøse mål for vekst, og ønsker å utvikle oss videre som en moderne fagforening med sterke faglige tjenester. Som direktør for marked og medlemsservice er Helene Johnsens viktigste oppgave å sikre strategisk posisjonering av Tekna gjennom kundedialog, datainnsikt, og målrettet markedskommunikasjon, sier generalsekretær, Line Henriette Holten.

Helene Johnsen kommer fra NHO som direktør for marked og event. Hun har også vært sjef for markedskommunikasjon i Byggmakker.  
 
- Jeg opplever å komme til en organisasjon med både vind i seilene og tydelig retning. Jeg ser frem til å bruke mine strategiske evner til å videreutvikle og styrke den sterke posisjonen Tekna allerede har. Og så er det ekstra motiverende å få jobbe med medlemmer og tillitsvalgte som løser noen av samfunnets største utfordringer gjennom innovasjon og bruk av ny teknologi, sier Helene. 

- Markus Myhre vil få hovedansvar for Teknas markedsføring, inkludert merkevare og kommunikasjon med studenter ved universitetene. Han er kjent som en ledene fagperson innen digital markedsføring, og kommer fra stilling som fagansvarlig for merkevare og sosiale medier i Innovasjon Norge. Han var også digitalsjef i Burson-Marsteller. 

- Jeg gleder meg til å komme til en fremoverlent organisasjon med høye ambisjoner. Tross fallende organisasjonsgrad er Tekna en av de få fagforeningene som vokser, og jeg håper å kunne bidra til å styrke denne veksten, sier Markus Myhre. 

Publisert: 27. juni 2019